ارسال به دیگران پرینت

محمدصادق کوشکی:

وزرایی داریم که روی کار آمدنشان برای کشور خطرناک است

یک چهره سیاسی اصولگرا می گوید: واقعیت این است اگر هر کدام از وزرای ضعیف رأی بیاورند مجلس باید پاسخگو باشد به همین دلیل اگر نمایندگان کمی تأمل کنند زیر بار این مسئولیت نروند و خودشان را در عواقب رأی اعتماد به وزرای ضعیف شریک نکنند.

وزرایی داریم که روی کار آمدنشان برای کشور خطرناک است

یک چهره سیاسی اصولگرا می گوید: واقعیت این است اگر هر کدام از وزرای ضعیف رأی بیاورند مجلس باید پاسخگو باشد به همین دلیل اگر نمایندگان کمی تأمل کنند زیر بار این مسئولیت نروند و خودشان را در عواقب رأی اعتماد به وزرای ضعیف شریک نکنند.

محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه و چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از کابینه آقای رئیسی چیست و اینکه روی کار آمدن چنین کابینه‌ای چه نتایجی را به دنبال خواهد داشت؟ گفت: واقعیت این است که این کابینه یک کابینه همگنی نیست کابینه ای ست که وزن افراد یعنی وزن وزرای پیشنهادی هم تراز نیست.

او افزود: ما وزرایی داریم که می توانند در عرصه ای که معرفی شدن. کارآمد باشند و تحول ایجاد کنند مثل آقایان وخیدی، رستم قاسمی و یا حتی مثل عبدالملکی که می توانند منشأ تحول باشند و آن وزارتخانه ها را با کیفیت اداره کنند .

او ادامه داد: وزرایی هم داریم که در سطح معمولی و متوسط هستند همچنین وزرایی داریم که روی کار آمدنشان برای کشور خطرناک است یعنی زیان آور است ما در این دسته سوم، افرادی را داریم که متاسفانه هیچ تجربه ای در خصوص آن وزارتخانه ندارند ممکن است دانش تئوریک داشته باشند اما تجربه کار عملی ندارند مثل دو وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و اقتصاد. در حالی که این دو عرصه بسیار مهم است.

او ادامه داد: وزیر پیشنهادی علوم که تناسبی با دولت رییسی ندارد و به همین دلیل تجربه مناسب و کافی برای وزارتخانه مهم وزارت علوم را ندارد آقای محرابیان در زمینه وزارت نیرو تجربه ای ندارد این چند مورد متاسفانه در رابطه با وزارتخانه هایی هم مطرح هستند که ما بحران داریم وزارت نیرو، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت اقتصاد و وزارت علوم از وزارتخانه های هستند که به شدت در دولت روحانی دچار مشکل شدند و الان نیازمند افراد باتجربه و قدرتمند هستند که این وزارتخانه ها را از بحران خارج کند.

کوشکی تصریح کرد: این وزارت خانه های که معرفی شدند در این قواره نیستند همینطور وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش، گرچه در دولت احمدی نژاد معاون بود اما منشأ اثر خاصی نبود الان هم به نظر نمی رسد به فرض ایشان به عنوان وزیر ورزش رأی بیاورد بتواند منشأ اثر خاصی باشد.

او تاکید کرد: به همین دلیل این وزرای پیشنهادی چند دسته هستند همین مسئله باعث شده کابینه همگن و همتراز نباشد و این موضوع می تواند مشکل ساز باشد مخصوصا وزرای دسته سوم که عملا برای پست های پیشنهادی کارآمد نیستند و می توانند مسئله ساز باشند.

این چهره سیاسی اصولگرا عنوان کرد: فکر نمی کنم مجلس به دسته سوم رأی دهد یعنی از مجلس توقع نمی‌رود اگر هر کدام از چهره هایی که در دسته سوم بودند که برخی از آنها را مثال زدم مثل وزیر پیشنهادی علوم، آموزش و پرورش، اقتصاد، ورزش.

او اضافه کرد: هر کدام از این افراد، افراد محترمی هستند اما مشکل اصلی شان این است که در آن حوزه که گفتیم فاقد تجربه هستند البته وزیر پیشنهادی ورزش دوران احمدی نژاد تجربه دارد اما بر وزارتخانه تاثیر خاصی نگذاشته است که الان بگوییم او می خواهد بیاید تحولی ایجاد کند و وزارت ورزش را به سمت رشد ببرد.

این چهره اصولگرا بیان کرد: بنابراین امیدواریم مجلس به دسته سوم وزرای پیشنهادی که واقعا نباید در کابینه رییسی باشند رأی ندهد تا افراد بهتری جایگزین شوند و آقای رییسی کابینه قدرتمندی را تشکیل دهد و از طریق این کابینه قدرتمند بتواند به صورت جدی برای حل مشکلات کشور تلاش کند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از رأی مجلس به وزرای پیشنهادی چیست؟ اظهار کرد: من به شدت امیدوارم و از آقایان و خانم های نماینده خواهش می کنم مصالح کشور را در نظر بگیرند چون اگر وزرای ضعیف رأی بیاورند و بحرانی به واسطه ضعف تجربه آنها در کشور ایجاد شود باید نمایندگان پاسخگو باشند یعنی مردم اینها را از چشم مجلس می بینند چون آقای رییسی معرفی می کند اما مجلس است که رأی اعتماد می دهد واقعیت این است اگر هر کدام از وزرای ضعیف رأی بیاورند مجلس باید پاسخگو باشد به همین دلیل اگر نمایندگان کمی تأمل کنند زیر بار این مسئولیت نروند و خودشان را در عواقب رأی اعتماد به وزرای ضعیف شریک نکنند.

او درباره اظهارات نمایندگان مخالف و موافق جمع بندی کرد: به هر حال اظهاراتشان متنوع است به هر حال نمایندگان اظهاراتشان را مطرح می کنند اما مهم آن رأی نمایندگان است یعنی روز چهارشنبه ای که می خواهد رأی گیری شود قبلا مجلس اعلام کرده قرار است چند روز بحث و گفت و گو صورت گیرد تا روز چهارشنبه رأی گیری شود در واقع برای بنده آن رأی نمایندگان که داده می شود ملاک بحث نمایندگان مخالف و موافق نیست آنها در اظهارنظر آزادند. امیدوارم نمایندگان رأی اعتمادشان را برای وزرای ضعیف هزینه نکنند که بعداً به خاطر این رأی باید پاسخگو باشند .

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه