ارسال به دیگران پرینت

افشای تصاویر و مشخصات کامل آیفون ۱۲ اس پرو

طبق روال هر سال، اپل قصد دارد تا در ماه سپتامبر مهمترین رویداد معرفی محصولا جدید خود را برگزار کند که به احتمال زیاد یکی از این محصولات جدید گوشی هوشمند iPhone 12s Pro خواهد بود که با برخی مشخصات جالت توجه از جمله دو گزینه رنگی جدید، عرضه شود.

افشای تصاویر و مشخصات کامل آیفون ۱۲ اس پرو

ما تاکنون خبرها و شایعات زیادی را درباره گوشی هوشمند جدید iPhone 12s Pro شنیده ایم و اکنون می دانیم که این گوشی به احتمال زیاد در رویداد رسمی ماه سپتامبر (شهریور/مهر) اپل رونمایی خواهد شد. علاوه بر این، اکنون ما می دانیم که این گوشی با برخی مشخصات جالب توجه از جمله دو گزینه رنگی Sunset Gold و Rose Gold عرضه خواهد شد. به گزارش فرارو، نیمه دوم سال 2021، دوره زمانی شلوغی برای دنیای فناوری بود. گوشی های پرچمدار سری گوگل پیکسل 6 به طور رسمی معرفی شد و رویداد Samsung Galaxy Unpacked با معرفی چند گوشی جالب توجه سامسونگ نیز به پایان رسید. حالا ما فقط باید منتظر ماه سپتامبر باشیم که اپل به طور معمول جدیدترین محصولات از جمله گوشی های هوشمند خود را در آن معرفی می کند. یکی از این محصولات، به احتمال زیاد گوشی هوشمند iPhone 12s Pro که برخی آن را جزو همان سری ایفون 13 می دانند. در اینجا قصد داریم تا مشخصات کامل این گوشی جدید را که حدود یک ماه دیگر معرفی می شود، ارائه دهیم.

آیفون 12s mini مجهز به صفحه نمایش 5.4 اینچی خواهد بود و مدل استاندارد و آیفون 12s Pro هر دو دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی هستند، اما مدل برتر مجهز به صفحه نمایش 6.7 اینچی است. هر دو مدل Pro به احتمال زیاد دارای صفحه نمایش LTPO با سرعت تازه سازی 120 هرتز هستند، به عبارت دیگر، نرخ تجدید به طور خودکار و با توجه به برنامه مورد استفاده تنظیم می شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. علاوه بر این، به نظر می رسد که اپل از یک قابلیت جدید برای صفحه نمایش این گوشی بهره خواهد برد. احتمالاً iPhone 12s Pro برای اولین بار به صفحه نمایش همیشه روشن مجهز می شود. به این ترتیب، اطلاعات عمومی، مانند نشانگر زمان و باتری، حتی زمانی که صفحه خاموش است قابل مشاهده است.

افشای تصاویر و مشخصات کامل آیفون ۱۲ اس پرو

از زمانی که دکمه Home را از آیفون X حذف شد، هیچ گوشی هوشمند جدیدی از اپل به غیر از iPhone SE 202 با حسگر اثر انگشت ظاهر نشده است. خوشبختانه به نظر می رسد با مدل های جدید این امر در حال تغییر است. طبق گزارشات، آیفون 12 اس پرو از سنسور Touch ID برخوردار است که در زیر صفحه نمایش پردازش می شود. فناوری تشخیص چهره سه بعدی همچنان وجود خواهد داشت و کاربران به سادگی یک روش احراز هویت بیومتریک اضافی در اختیار دارند.

iPhone 12s Pro با ناچ کوچکتر

از زمان عرضه آیفون X در سال 2017، ناچ یکی از قطعات مورد بحث در مورد مدل های جدید بوده است. این مربوط به بریدگی مشکی بالای صفحه است که دوربین TrueDepth 3D در آن گنجانده شده است. اگرچه بسیاری دیگر از تولیدکنندگان تلفن های هوشمند در حال حاضر از سیستم دوربین حفره دار استفاده می کنند، اما اپل همچنان به این ناچ پایبند است. اما اکنون به نظر می رسد که اپل تصمیم دارد با iPhone 12s Pro (Max) میزان ناچ را حدود 25 درصد کاهش دهد. رندرهای سه بعدی Technizo Concept به وضوح نشان می دهد که این ناچ کوچک شده چگونه خواهد بود. به نظر می رسد که اپل نیز در حال حرکت به سمت دوربین های زیر نمایشگر است.

افشای تصاویر و مشخصات کامل آیفون ۱۲ اس پرو

دوربین های سه گانه iPhone 12s Pro

انتظار می رود دوربین سه گانه iPhone 12s Pro اپل به روز شود. اگرچه طرح پشتی تقریباً یکسان به نظر می رسد، اما سیستم دوربین بهتر از قبل عمل می کند. به نظر می رسد اپل می خواهد از سنسورهای بزرگتری استفاده کند که کیفیت تصویر را بهبود می بخشد، به ویژه در مواقعی که نور محیط کمی در دسترس است. با توجه به سنسورهای تصویر بزرگتر، دوربین کمی بیشتر از محفظه بیرون زده است.

احتمالاً یک لنز فوق العاده گستردهf/1.8 نیز در این سیستم کپارچه خواهد شد و به نظر می رسد این سیستم دارای حالت شب بهبود یافته است تا بتوانید عکس های زیبا از شب بگیرید. ما انتظار داریم فناوری تثبیت کننده سنسور شیفت اپل(Apple Sensor Shift) را که سال گذشته به طور انحصاری در iPhone 12 Pro Max استفاده شد، این بار نیز در 12s Pro ببینیم. اسکنر LiDAR احتمالاً دوباره حضور خواهد داشت تا بتواند اندازه گیری های عمق سه بعدی دقیق را انجام دهد. این یک جایگزین برای دوربین 3D ToF و سنسور فوکوس خودکار لیزری است که در بسیاری از تلفن های هوشمند اندرویدی درجه یک استفاده می شود.

افشای تصاویر و مشخصات کامل آیفون ۱۲ اس پرو

گزینه های بزرگنمایی نیز ممکن است گسترش یابد. در هر صورت، ما انتظار داریم که iPhone 12s حداقل دارای زوم اپتیکال 2.5 برابر باشد، همانطور که در پرچمدار فعلی iPhone 12 Pro Max وجود دارد. همچنین در زمینه کیفیت فیلم، به نظر می رسد نوآوری های مختلفی در حال اجرا است. به گزارش فرارو، گفته می شود این گوشی به قابلیت فیلمبرداری ProRes با کیفیت بالا مجهز خواهد شد، جایی که می توانید تاری پس زمینه را تعیین کنید، فیلترها را اضافه کنید و موارد جالب دیگر را تجربه کنید. همچنین در مورد عملکرد ویدئویی سینمایی نیز ادعا شده که این گوشی به حالت عمودی و سیستم فیلتر مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز شده است.

چیپست و سیستم عامل iPhone 12s Pro

مانند هر سال، اپل یک تراشه اصلاح شده را برای این گوشی درنظر گرفته است. انتظار می رود 12s Pro مجهز به چیپست A15 Bionic باشد که با استفاده از فرایند 5 نانومتری ساخته می شود. به لطف مودم 5G یکپارچه، امکان استفاده از شبکه 5G نیز وجود دارد. احتمالاً، مدل جدید پشتیبانی از mmWave را نیز ارائه می دهد، به این معنی که می توان به سرعت اینترنت بیشتری نیز دست یافت. سری فعلی آیفون 12 فقط فرکانس های پایین 6 هرتز را پشتیبانی می کند اما گوشی جدید با پشتیبانی از mmWave، برای مناطق شلوغ شهری نیز اینترنت بسیار سریع تری را ممکن می سازد.

افشای تصاویر و مشخصات کامل آیفون ۱۲ اس پرو

گوشی iPhone 12s Pro 5G نیز بر روی سیستم عامل جدید iOS 15 اجرا می شود. در ماه ژوئن سال جاری، اپل جزئیات زیادی در مورد سیستم عامل جدید فاش کرد. این یک به روز رسانی عمده با بسیاری از ویژگی ها و پیشرفت های جدید است؛ به عنوان مثال قابلیت Facetime بهبود یافته و با دیگر سیستم عامل ها نیز عمل می کند. یکی دیگر از ویژگی های جدید، قابلیت Focus است که مانع از حواس پرتی کاربر می شود. مرورگر Safari همچنین در iOS 15 ارتقاء عظیمی خواهد داشت؛ به عنوان مثال، آدرس و نوار جستجو به پایین منتقل می شود. علاوه بر این، عملکردهای اضافی از طریق برنامهPhotos ، برنامهMaps و برنامهWeather نیز به روز شده اند و سرانجام گزینه های جدید Memoji نیز در دسترس خواهند بود.

باتری iPhone 12s Pro

این احتمال وجود دارد که اپل مدل جدید Pro را با باتری کمی بزرگتر نیز ارائه دهد. آیفون 12 پرو با صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED دارای باتری 2815 میلی آمپر ساعتی است که برای عمر متوسط باتری حدود 12 ساعت خوب است. این گمانه زنی وجود دارد که اپل این بار 10 درصد باتری را بزرگتر کند چراکه مدل قبلی نیز مجهز به باتری بزرگتری بود. تا حدودی به دلیل آنتن 5G، سیستم دوربین بزرگتر و بدنه نازک، اپل برای آیفون 12Pro باتری کمی کوچکتر را انتخاب کرده است. با استفاده از باتری های به اصطلاح نرم افزاری این بار، اپل فرصتی را برای افزایش ظرفیت در اختیار دارد، بدون اینکه باتری فضای بیشتری را در محفظه کوچک گوشی اشغال کند. احتمالاً مدل های جدید حداقل از 20 وات شارژ سریع و 15 وات شارژ بی سیم پشتیبانی خواهند کرد و برای شارژ سریع بی سیم، اپل شارژرهای MagSafe جدید خود را ارائه کرده است.

افشای تصاویر و مشخصات کامل آیفون ۱۲ اس پرو

رنگ ها، قیمت و تاریخ عرضه iPhone 12s Pro

اپل آیفون جدید را در رنگ های مختلف در دسترس قرار می دهد. مدل های Pro معمولاً در یک پالت رنگی شیک عرضه می شوند که باعث محبوبیت بسیار آنها در بین کاربران تجاری می شود. iPhone 12 Pro فعلی در رنگ های گرافیتی (خاکستری)، نقره ای، طلایی و آبی اقیانوسی موجود است. اگرچه هنوز مشخص نیست که iPhone 12s Pro دقیقاً در چه رنگ هایی در دسترس خواهد بود، اما شایعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد این بار اپل مدل های جدید را با دو رنگ جدید Sunset Gold و Rose Gold نیز عرضه خواهد کرد. این رنگ های جدید را می توان در رندرهای محصول Technizo Concept نیز مشاهده کرد. علاوه بر این، مدل Mignight Grey و Silver نیز برای مدل Pro پیش بینی شده است.

افشای تصاویر و مشخصات کامل آیفون ۱۲ اس پرو

انتظار می رود مدل های آیفون 12s در نیمه اول سپتامبر 2021 رونمایی شوند. احتمالاً مدت کوتاهی پس از آن پیش فروش آغاز می شود و پس از آن تلفن های هوشمند جدید در پایان ماه سپتامبر در دسترس قرار می گیرند. هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت ها در دست نیست hlh سال گذشته آیفون 12 پرو با قیمت 1160 یورو ( مدل128 گیگابایت) به بازار عرضه شد و برای مدل 256 گیگابایتی 1280 یورو و مدل 512 گیگابایتی 1510 یورو، قیمت گذاشت. به احتمال زیاد اپل از قیمت خرده فروشی پیشنهادی مشابه برای مدلهای جدید 2021 استفاده خواهد کرد. این احتمال وجود دارد که اپل تصمیم بگیرد ظرفیت ذخیره سازی گوشی های جدید را افزایش دهد و با پیکربندی های جدید 256 و 512 گیگابایتی و همچنین نسخه 1 ترابایتی، روانه بازار کند.

 

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه