ارسال به دیگران پرینت

علم الهدی: اگر فردا وزیری ناکارآمد درآمد مردم یقه نمایندگان را می‌گیرند، چون رئیس جمهور را می‌شناسند

ارزیابی وزرا وظیفه مجلس است. اگر در آینده یکی از این وزرا ناکارامد در آمد، مردم گریبان نمایندگان خود را در مجلس می‌گیرند و دیگر به دولت فحش نمی‌دهند، چون رئیس جمهور را بابصیرت انتخاب کرده‌اند و او را می‌شناسند.

علم الهدی: اگر فردا وزیری ناکارآمد درآمد مردم یقه نمایندگان را می‌گیرند، چون رئیس جمهور را می‌شناسند

امام جمعه مشهد گفت: ارزیابی وزرا وظیفه مجلس است. اگر در آینده یکی از این وزرا ناکارامد در آمد، مردم گریبان نمایندگان خود در مجلس را می‌گیرند و دیگر به دولت فحش نمی‌دهند، چون رئیس جمهور را بابصیرت انتخاب کرده‌اند و او را می‌شناسند.

سید احمد علم‌الهدی ظهر روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه هفته آینده قرار است جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مجلس برگزار شود، گفت: بر اساس اعلام آقای رئیس جمهور، دولت سیزدهم دولت تحول مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب است. مقام معظم رهبری در معرفی دولت در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: "دولت جوان حزب‌اللهی که باید در تحقق خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی گام‌های اساسی و بلند بردارد."

وی افزود: آقای رئیس جمهور نیز در همان جلسه تنفیذ گفت: "دولت من دولت تحول مبتنی بر بیانیه گام دوم است." نمایندگان مجلس بدانند چنین دولتی را قرار است تصویب کنند و وزرای پیشنهادی نیز باید ببینند که آیا می‌توانند در این دولت جهادی خستگی‌ناپذیر خدمت کنند یا آمادگی ندارند. اگر می‌توانند در این دولت پا به پای رئیس جمهور جهادگر فعالیت کنند، قبول کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: این دولت، دولتی نیست که وزیر آن در پشت میز وزارت بنشیند و فقط بخشنامه صادر کند. در این دولت وزیر باید پا به پای رئیس جمهور بدود و در عین ساده‌زیستی و بدون هیچ چشم‌داشتی، فقط جهادگرانه کار کند. اگر وزرای پیشنهادی حاضر اند این گونه کار کنند، قبول کنند، اما در غیر این صورت برگردند و وزارت را قبول نکنند.

علم‌الهدی بیان کرد: نمایندگان مجلس بدانند وزیری را که می‌خواهند تایید کنند، با خط‌کش وزرای سایر دولت‌ها قابل ارزیابی نیست. با الگوی بیانیه گام دوم وزرا را ارزیابی کنند.

مسئله قوی یا ضعیف بودن وزیر، مربوط به توانایی‌های او در اداره یک اتاق وزارتخانه نمی‌شود، بلکه مسئله قوی بودن یا ضعیف بودن یک وزیر در قالب خستگی‌ناپذیر بودن و چشم نداشتن به هیچ کدام از مزایای قدرت قابل ارزیابی است و نمایندگان مجلس با این معیار باید وزرای پیشنهادی را تایید یا رد کنند. فردی که فقط به مزایای قدرت توجه دارد، نمی‌تواند به عنوان وزیر در دولت تحول انتخاب شود.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: مردم دیگر نمی‌توانند دولتی را تحمل کنند که وزیرش در وزارتخانه بنشیند و اختلاسگران از زیردست او بیرون بیایند. مردم به این دولت رای دادند، چون رئیس جمهور را جهادگر تشخیص دادند و نمونه اقدامات او را در قوه قضاییه دیدند. وزرای دولت نیز باید در همین خط انتخاب شوند.

وی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور وزرا را به مجلس پیشنهاد داده است. ارزیابی وزرا وظیفه مجلس است. اگر در آینده یکی از این وزرا ناکارامد در آمد، مردم گریبان نمایندگان خود در مجلس را می‌گیرند و دیگر به دولت فحش نمی‌دهند، چون رئیس جمهور را بابصیرت انتخاب کرده‌اند و او را می‌شناسند.

نمایندگان مجلس حواسشان جمع باشد نیروی جهادی تایید کنند. یک رئیس جمهور جهادگر آمده و افرادی را به عنوان وزیر خود انتخاب کرده است. نمایندگان مجلس باید ببینند آیا این وزرای پیشنهادی می‌توانند پا به پای رئیس جمهور کار کنند یا نه.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      خدایا به ما صبر بده ...

    • ناشناس ارسالی در

      خدایا خودت بیا .... بسه دیگه این چی میگه .

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه