ارسال به دیگران پرینت

روسیه:

هنوز برای بدبینی به آینده مذاکرات وین زود است

نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در واکنش به اظهارات نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران درباره آینده مذاکرات وین، تأکید کرد که هنوز زود است که اظهارات بدبینانه درباره این مذاکرات مطرح شود.

هنوز برای بدبینی به آینده مذاکرات وین زود است

میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین جمعه شب در پیامی توئیتری به ابراز تردید رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران درباره آینده مذاکرات احیای برجام واکنش نشان داد.

این دیپلمات ارشد روس در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «هنوز خیلی زود است که [نسبت به آینده مذاکرات وین] بدبین باشیم. شانس احیای برجام، واقعی به نظر می‌رسد؛ هرچند کاملاً تضمین شده نیست. به همین دلیل است که مشارکت‌کنندگان [در مذاکرات] باید خلاقیت لازم را برای رفع موانع باقی مانده، از خود نشان دهند.»

رابرت مالی نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران روز گذشته در مصاحبه با پولیتیکو، ضمن متهم کردن جمهوری اسلامی به عدم همکاری در روند مذاکرات وین با هدف احیای توافق هسته ای 2015،  سرنوشت برجام را «یک علامت سئوال بزرگ» خواند.

وی اضافه کرد: «اعضای تیم من در حال آماده کردن برنامه هایی هستند که اگر ایران و آمریکا طی ماه های آینده به توافق نرسند، این برنامه ها اجرا خواهند شد. یکی از این برنامه ها، امضای توافق جداگانه بین تهران و واشنگتن خواهد بود. برنامه دیگر، اعمال برخی مجازات ها با همکاری شرکای اروپایی علیه ایران است.»

طرف‌های غربی بارها در اظهارات خود تلاش کرده‌اند که ایران را مقصر طولانی شدن مذاکرات جلوه دهند، اما مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره در پاسخ به ادعاهای تکراری و بی‌اساس طرف‌های غربی تأکید کرده‌اند که طرف‌های غربی با بی‌توجهی به حقوق ایران و تلاش برای گره زدن برجام به مسائل دیگر باعث پیچیدگی مذاکرات احیای برجام شده‌اند.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه