ارسال به دیگران پرینت

امام جمعه کرج:

فرقی بین طالبان دیروز و امروز نیست؛ کسی نباید سادگی کند

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: طالبان، طالبان است، کسی نباید سادگی کند و گذشته عملکردی آنان را فراموش کند، به نظر می‌رسد فرقی بین طالبان امروز و دیروز نباشد فقط نکته در این است که اینها در این ۲۰ سال تحت تعلیم بوده‌اند و لذا در مسائل جاری یاد گرفته‌اند که با زیرکی و خویشتن داری عمل کنند و حساسیت‌ها را کم کنند.


 فرقی بین طالبان دیروز و امروز نیست؛ کسی نباید سادگی کند

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: طالبان، طالبان است، کسی نباید سادگی کند و گذشته عملکردی آنان را فراموش کند، به نظر می‌رسد فرقی بین طالبان امروز و دیروز نباشد فقط نکته در این است که اینها در این ۲۰ سال تحت تعلیم بوده‌اند و لذا در مسائل جاری یاد گرفته‌اند که با زیرکی و خویشتن داری عمل کنند و حساسیت‌ها را کم کنند.

آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۹ مرداد ماه کرج گفت: ۳۰ مرداد ( ۱۲ محرم) آتش سوزی مسجدالاقصی توسط رژیم غاصب درسال ۱۳۴۸ شمسی که به روز جهانی مسجد نامگذاری شده است. چند جمله راجع به این پایگاه مهم و تمدن ساز عرض کنم امیرالمؤمنین فرمودند: مساجد محل نشست و برخاست پیامبران، خانه اهل تقوا و بازاری از بازارهای آخرت است و برای من نشستن در مسجد از نشستن در بهشت بهتر است. ببینید چه گنجینه ای در اختیار ما است. سازه ای با این عظمت با بهترین مواد ساخته می‌شود. خیلی کار کند دو ساعت در شبانه روز کار می‌کند. یا نهایتا یک ‌نماز مغرب.

وی در ادامه با بیان اینکه مکرر عرض شد مهمترین کارکرد مسجد در مرحله اول؛ برگزاری نماز و تقویت روح بندگی است که باید با قوت انجام شود افزود: و البته وظائف مهم دیگری بر عهده مساجد است. مساجد از پایگاه های اصلی فرهنگ سازی در جامعه و زیربنای تشکیل تمدن اسلامی است. در مسجد فضائل اخلاقی تقویت می شود و تربیت دینی شکل می گیرد و ارزش های انقلابی رشد می کند و انسان های بصیر، متدین و آگاه تربیت می شوند. جوانانی که انقلاب را شکل دادند و جبهه ها را اداره کردند و در اداره کشور فعال بودند و اخیراً از حرم اهل بیت دفاع کردند و در پیشرفت همه جانبه کشور موفقیت کسب کردند، عموماً مسجدی بودند و هستند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: مهمترین مرکز درمان‌گری آسیب‌های اجتماعی مساجد هستند به شرط اینکه اول آسیب را برطرف کنیم و آن متولی و کارگزار مسجدی است که اعتقاد و باور به آسیب زدائی مساجد در امور اجتماعی و فرهنگی ندارد. امام جماعتی که این باور را نداشته باشد، هیات امنایی که این باور را نداشته باشد، نمازگزارانی که این اعتقاد را نداشته باشند این آسیب آن مسجد است

وی گفت: امروز بزرگترین مشکل مساجد ما اداره کنندگانی هستند که نه فهم درستی از مسائل دارند و نه می گذارند تا آنان که می دانند کار کنند. ما مسجد را تاثیر گذار از انسان سازی تا تمدن سازی می دانیم و متاسفانه عده ای سه وعده نماز هم به سختی می‌خوانند، در طول این زمانی که من اینجا هستم یکی از مشکلات ما مساجد است. بعد مسئله مشکلاتی است که مشکل نیست. هوای نفس است. بی خدایی و بی دینی و بی تقوایی است. مرکز به این مهمی که می‌تواند محله و منطقه و شهر را زنده کند افتاده دست یک عده که منم و تویی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: این می شود آسیبِ تشکیل مسجد تراز اسلامی. ریشه این آسیب هم از عدم تبیین درست جایگاه مسجد برای خود مردم و بعد مسئولین بگیرید تا خلاء قانون و نهادهای موازی و رقیب و مدیریت های مزاحم وحتی آسیب هائی که در معماری وبهداشت و امثال اینها وجود دارد.

وی افزود: من در این سال‌ها جلوی ساخت مسجد را در استان گرفته ام. حتما باید نقشه اش را ببینم. چون قسمت زیادی از این مساجد از نظر معماری مشکل دارد. ورودی و خروجی خانم ها و آقایان، سرویس‌های بهداشتی حتی ظاهر مسجد. در محله ای مثلا به فاصله ۲۰۰ یا ۳۰۰ متر چهار مسجد داریم همه هم به نام مسجد حضرت ابالفضل. بعد می‌بینیم ۱۵۰۰ متر دیگر مسجد نیست. الان در شهر کرج بیش از ۱۰۰ مسجد کم داریم. تراکنش و چینش مساجد درست نبوده، هرکس دلش خواسته هر جا مسجد ساخته و متاسفانه اشکالات زیادی دارد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه دوم شهریور آغاز اولین هفته دولت برای دولت جدید است که امیدواریم تا آن روز از مجلس رای اعتماد گرفته باشند و دولت رسماً تشکیل شود افزود: در آستانه تشکیل دولت فقط به این نکته اشاره می کنم که مهمترین مطالبات و انتظارات فوری امام المسلمین و مردم از رئیس جمهورمحترم و دولت تحولی ایشان که موجب اعتلای کشور خواهد شد همان ۷ محوری است که در حکم تنفیذ آمده است و بیانات دیگری که در جلسات متعدد فرمودند و به خصوص تنها راه پیشرفت کشور و غلبه بر مشکلات را ورود جوانان نخبه و مومن و انقلابی به عرصه کار و اداره کشور دانستند. و برای نجات اقتصاد کشور تقویت تولید داخلی و مبارزه با قاچاق و مافیای واردات را توصیه کردند. و همچنین فعال کردن ظرفیت های مردمی.

وی در ادامه افزود: به هر تقدیر دولت برای حل مشکلات، به خصوص اقتصاد، عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد، تولید، معیشتِ اقشار مختلف، بیکاری جوانان، مسکن، …اولویت ها را در نظر خواهد داشت و همه مردم ودستگاه ها آماده کمک برای رسیدن به مطلوب هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه البته الان هنوز زود است که در مورد افغانستان نظر قطعی بدهیم افزود: باید از هر واقعه ای درس گرفت و امروزِ افغانستان درس های فراوانی دارد برای عبرت گیران داخلی و خارجی و آنها که دل در گرو کدخدا دارند که چگونه ۲۰ سال اعتماد و دلبستگی به آمریکا چیزی جز وابستگی دولت و ویرانی کشور به ارمغان نیاورد. به علاوه اینکه ارتش کشور را هم در موضع ضعف نگه داشتند به طوری که نتواند حتی در مقابل طالبان مقاومت کند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: طالبان، طالبان است، کسی نباید سادگی کند و گذشته عملکردی آنان را فراموش کند، به نظر می‌رسد فرقی بین طالبان امروز و دیروز نباشد فقط نکته در این است که اینها در این ۲۰ سال تحت تعلیم بوده اند و لذا در مسائل جاری یاد گرفته‌اند که با زیرکی و خویشتن داری عمل کنند و حساسیت‌ها را کم کنند. وقتی غرب از آنها حمایت می‌کند و وقتی می بینیم انگلیس در حمایت می گوید رویکرد طالبان عوض شده است. ما باید احتیاط را بیشتر کنیم. نمی‌توانیم به سادگی بپذیریم و باید ببینیم عملکردشان چگونه است. البته این را هم طالبان باید بدانند که اگر در تعامل نسبت به ایران اشتباه کنند سرنوشت بدتری از داعش در انتظار آنان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه خاطرنشان کرد: دوستان به مرّ قانون عمل کنید و دنبال دور زدن قانون برای رسیدن به خواسته ها نباشید. ضمیر صحبتم‌ معلوم است کجاست. در انتخاب افراد سابقه آنان را در نظر بگیرید. اگر دستگاه های نظارتی و امنیتی ملاحظه‌ای دارند به هیچ وجه به کار نگیرید اقلش این است که در تعامل با خود بنده دچار تعارض می‌شوند. من کسی را که دوستان امنیتی و دستگاه‌های نظارتی آنها را رد صلاحیت کرده باشند و گفته باشند که اینها را به کار نگیرید معمولاً دیگر آنها را نمی‌پذیرم. حالا اگر بشود مسئول یک قسمتی گرفتاری‌های خودش را خواهد داشت. این را باید دقت داشته باشند.

وی در پایان گفت: بعضی از دوستان گفتند که وضعیت نان در شهر و استان خراب است مسئولین بزرگوار به مسئله نان و قوت مردم توجه داشته باشید. البته من در جلسات خصوصی تذکر را داده‌ام اما چون باز فضا تغییر کرده این را عرض می‌کنم که مردم گله دارند. کسی که تخلف کرده نازش را نکشید. کسی که تخلف می‌کند و با قوت مردم ور می‌رود حواله‌اش را قطع کنید. امتیازش را قطع کنید تا دیگران هم بفهمند که در این قصه‌ها با کسی شوخی نداریم.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه