ارسال به دیگران پرینت

اقدام تروریستی علیه عزاداران حسینی در پاکستان

منابع خبری پاکستان امروز مصادف با دهم محرم گزارش دادند: انفجار تروریستی در حین برگزاری عزاداری به مناسبت عاشورای حسینی در ایالت پنجاب در شرق این کشور ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

اقدام تروریستی علیه عزاداران حسینی در پاکستان

 برخی از شبکه‌های تلویزیونی پاکستان ساعاتی پیش گفتند: آیین عزاداری شیعیان به مناسبت عاشورای حسینی در شهر «بهاول نگر» واقع در ایالت پنجاب هدف پرتاب چند نارنجک قوی قرار گرفت که باعث انفجار مهیب در محل شد.

حساب رسمی توییتر تلویزیون ملی پاکستان نوشت: گفته می‌شود دست کم ۲۵ نفر از عزاداران حسینی در این اقدام تروریستی به شدت زخمی و سپس توسط نیروهای امدادی در اطراف محل برگزاری مراسم عاشورا، به بیمارستان شهر انتقال یافتند.

این حادثه پس از راه اندازی دسته سینه زنی هیات‌های عزاداری از مرکز دینی "جامعه الزهرا (س)" به وقوع پیوست و برخی از منابع رسانه‌ای وابسته به شیعیان پاکستان از احتمال به شهادت رسیدند چند نفر خبر دادند.

همزمان تدابیر امنیتی در شهرهای مهم پاکستان از جمله اسلام‌آباد، راولپندی، لاهور، کراچی، کویته، پیشاور و مولتان تشدید شده و نیروهای امنیتی برای هرگونه اقدام ناخوشگوار در حالت آماده باش قرار دارند.

امروز مصادف با دهم محرم پاکستان رنگ عاشورایی به خود گرفت و هم اکنون آیین‌های باشکوه سوگواری شهادت حضرت سید الشهدا امام حسین علیه السلام و ۷۲ تن از یاران ایشان در سراسر این کشور در حال برگزاری است.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه