ارسال به دیگران پرینت

موج مهاجرت میلیونرهای جهان به 4 کشور خاص

بر اساس گزارش جدید یک موسسه در آفریقای جنوبی در سال گذشته میلادی جهان شاهد افزایش موج مهاجرت میلیونرها از کشورهای در حال توسعه و حتی برخی کشورهای توسعه یافته به کشورهای امن است.

موج مهاجرت میلیونرهای جهان به 4 کشور خاص

۵۵آنلاین :

بر اساس گزارش سالانه موسسه " New World Wealthh " در آفریقای جنوبی جهان در سال 2016 شاهد افزایش موج مهاجرت میلیونرها از کشورهای در حال توسعه به کشورهای امن است.

بر اساس این گزارش در سال 2016 کشورهای استرالیا، آمریکا ، کانادا و نیوزیلند به ترتیب با جذب 11 ، 10 ، 8 و 4 هزار میلیونر در صدر کشورهای میلیونر پذیر قرار گرفته اند.

سال 2016 میلادی جهان شاهد افزایش نزدیک به 25 درصدی مهاجرت میلیونرها بوده است و در حالی که در سال ماقبل آن 64 هزار میلیونر از کشور خود مهاجرت کرده اند اما در سال 2016 این رقم به 82 هزار نفر رسیده است.

کشورهای فرانسه، چین، برزیل، ترکیه و هندوستان نیز به ترتیب با از دست دادن 12 ، 9 ، 8 و 6 هزار میلیونر در صدر کشورهایی هستند که جمعیت بزرگی از میلیونرهایشان به دیگر کشورها مهاجرت کره اند.

وجود فرانسه در صدر لیست فرار میلیونرها کمی عجیب به نظر می رسد چرا که این کشور به دلیل توسعه یافته بودن با 4 کشور دیگر لیست همخوانی ندارد اما افزایش ناامنی و شکاف های مذهبی و قومی و نیز حملات تروریستی در دو سال گذشته از دلایل احساس ناامنی میلیونرهای فرانسوی و ترک این کشور ذکر شده است. نکته دیگر اینکه فرانسه به دلیل مالیات های بالا بر در آمد و ثروت کشور مطلوبی برای ثروتمندان و میلیونرها نیست.

گزارش مرکز ملی آمار فرانسه نیز در سال 2015 افزایش 20 درصدی مهاجرت فرانسوی ها از این کشوررا تایید کرده است. بر اساس گزارش مرکز آمار فرانسه در سال 2015 بیش از 229 هزار فرانسوی از این کشور مهاجرت کرده اند که از این تعداد 10 هزار نفر میلیونر بوده اند.

دلایل و انگیزه های مختلفی برای مهاجرت میلیونرهابه دیگر کشورها وجود دارد اما از جمله مهم ترین آنها می توان به دست آوردن احساس امنیت جانی و مالی برای خود و خانواده و نیز بهترین امکانات تحصیلی برای فرزندان، اشاره کرد.

در خاورمیانه وضعیت ترکیه از منظر از دست دادن میلیونرها بدتر از دیگر کشورهاست. ترکیه به همراه هندوستان در رده چهارم فرار میلیونرها قرار گرفته است و این کشور در دو سال گذشته شاهد خروج سالانه حدود 6 هزار میلیونر بوده است.

احساس ناامنی و نیز افزایش حملات تروریستی و نوسانات شدید اوضاع اقتصادی ترکیه از دلایل و انگیزه های مهاجرت میلیونرهای ترکیه بوده است. بر اساس آمارها میلیونرهای ترکیه بیشتر به کشورهای استرالیا ،آمریکا ، کانادا و نیوزیلند مهاجرت کرده اند.

دولت ترکیه در ماه های گذشته کوشیده است با تغییر برخی سیاست ها از جمله سیاست های اعطای تابعیت در قبال سرمایه گذاری و یا خرید ملک دستکم بخشی از سرمایه های خارج شده از این کشور را جبران کند. هدف دولتمردان ترکیه از ارایه تسهیلات جدید، بیشتر جذب سرمایه داران عرب است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه