ارسال به دیگران پرینت

تخریب مجسمه استاد مزاری | طالبان: تخریب مجسمه کار ما نیست

مسئولان در اداره محلی طالبان ولایت بامیان می‌گویند که تخریب مجسمه استاد مزاری در سه‌راهی موسوم به «چوک بابه» شهر بامیان کار افراد آنها نیست.مولوی صدیق‌الله صدیق، مسوول نظامی طالبان برای بامیان صبح امروز چهارشنبه به رسانه ها گفت که او با آگاهی از این موضوع برای بررسی به منطقه رفت و تحقیق آنها برای شناسایی عاملین این قضیه جریان دارد.

تخریب مجسمه استاد مزاری  | طالبان: تخریب مجسمه کار ما نیست

مسئولان در اداره محلی طالبان ولایت بامیان می‌گویند که تخریب مجسمه استاد مزاری در سه‌راهی موسوم به «چوک بابه» شهر بامیان کار افراد آنها نیست.

مولوی صدیق‌الله صدیق، مسوول نظامی طالبان برای بامیان صبح امروز چهارشنبه به رسانه ها گفت که او با آگاهی از این موضوع برای بررسی به منطقه رفت و تحقیق آنها برای شناسایی عاملین این قضیه جریان دارد.

آقای صدیق گفت: «با همین‌گونه قضایا می‌خواهند مسئولین و افراد امارات اسلامی را بدنام کنند. در چند قضیه دیگر نیز این افراد خود را اعضای امارت اسلامی معرفی کردند، لیکن نیستند. ما که تحقیق می‌کنیم این افراد اوباش یا استفاده‌جو هستند.»

آقای صدیق گفت طبق اصول امارت اسلامی با کسانی که پشت این قضیه باشند برخورد خواهد شد.

با این حال، کاربران صفحات مجازی و شهروندان بامیان با تخریب مجسمه شهید وحدت ملی افغانستان استان عبدالعلی مزاری که به دست همین گروه طالبان در کابل به شهادت رسید واکنش تندی نشان دادند و خواهان شناسایی عاملان و برخورد با آنها اند.

سلیمان احمدی، در صفحه‌ی فیسبوکش نوشت که «رهبر شهید مزاری بزرگ، یک ارزش بی‌بدیل و همیشه ماندگار برای چندین میلیون انسان است. با تخریب تندیس آن رهبر فرزانه، نه تنها چیزی ازین ارزش تاریخی کاسته نخواهد شد، بلکه محبوبیت آن بزرگ‌مرد، بیشتر از پیش خواهد شد. آقای احمدی افزود که «طالبان و یا گروهک‌های فرصت طلب دیگر، باید بدانند که این کار شان هرگز فراموش نخواهد شد. زمان در گذر است و قدرت‌ها همیشه متزلزل و رفتنی.»

محمدحسین شهامت، یکی از شهروندان بامیان که صبح امروز با شمار دیگر در «چوک بابه مزاری» تجمع کرده بودند نیز می‌گوید که به شدت از این «عمل فجیع» ناراحت هستند. او گفت که گردهم آمده‌اند تا امارت اسلامی عاملان این قضیه را شناسایی و مجازات کنند. به باور آقای شهامت، این عمل «کار دشمنانی است که می‌خواهند میان مردم تفرقه را بیشتر کنند.»

حوالی ساعت هشت شب گذشته، ۲۶ مردادماه  افراد ناشناس مجسمه عبدالعلی مزاری، شهید وحدت ملی افغانستان و از رهبران اهل تشیع را انفجار دادند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه