ارسال به دیگران پرینت

رایزنی مهم رئیس جمهور چین با رئیسی + جزئیات

تلویزیون دولتی چین گزارش داد که شی جینپینگ رئیس جمهور این کشور روز چهارشنبه با رئیسی رئیس جمهور ایران به صورت تلفنی رایزنی کرده است.براساس گزارش خبرگزاری رویترز، شی در این تماس تلفنی تاکید کرده است که دو طرف باید از یکدیگر در زمینه مسائل مهم و مورد نگرانی هر دو طرف براساس منافع متقابل حمایت کنند.


رایزنی مهم رئیس جمهور چین با رئیسی  + جزئیات

تلویزیون دولتی چین گزارش داد که شی جینپینگ رئیس جمهور این کشور روز چهارشنبه با رئیسی رئیس جمهور ایران به صورت تلفنی رایزنی کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، شی در این تماس تلفنی تاکید کرده است که چین به طور پیوسته روابط دوستانه خود را ایران توسعه خواهد داد و دو طرف باید از یکدیگر در زمینه مسائل مهم و مورد نگرانی هر دو طرف براساس منافع متقابل حمایت کنند.

رویترز همچنین گزارش داد که رئیس جمهوری چین امروز چهارشنبه با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز تلفنی رایزنی کرده است.

رسانه‌های چینی دوشنبه نیز از تبادل پیام تبریک میان شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور این کشور و سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور خبر داده بودند.

به گزارش شبکه چینی «سی‌جی‌تی‌ان»، رئیس‌جمهور چین در این پیام گفت از زمان ایجاد مشارکت استراتژیک جامع در سال ۲۰۱۶، اعتماد سیاسی متقابل بین دو کشور تقویت شده و همکاری متقابل سودمند در زمینه‌های مختلف پیشرفت مداوم داشته است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه