ارسال به دیگران پرینت

به شیوه عمر سعد بی انصافی می کنیم

کرونا می تازد و ما هم کمکش می کنیم. می کشد و ما هم تیغش را تیزتر می کنیم. بی انصافی را از حد گذرانده ایم ماهایی که پا به راه جاده ایم. ماهایی که می توانستیم چنان کار و برنامه ریزی کنیم که مردم به این ایلغار دچار نشوند. ماهایی که مسئولیت داشتیم اما با "ترک فعل" کرونا را "فعال مایشا" این روز ها کردیم.

به شیوه عمر سعد بی انصافی می کنیم

غلامرضا بنی اسدی: کرونا می تازد و ما هم کمکش می کنیم. می کشد و ما هم تیغش را تیزتر می کنیم. بی انصافی را از حد گذرانده ایم ماهایی که پا به راه جاده ایم. ماهایی که می توانستیم چنان کار و برنامه ریزی کنیم که مردم به این ایلغار دچار نشوند. ماهایی که مسئولیت داشتیم اما با "ترک فعل" کرونا را "فعال مایشا" این روز ها کردیم. اگر بی انصافی را می شد نمره گذاشت ما بیست می گرفتیم. بیست که می شود صفر اخلاق و انصاف! همان که نبودش آدمی را از انسانیت تهی می کند.

اجازه بدهید با یک ماجرا این بحث را پی بگیریم؛ "آمد محضر آیت الله میلانی در مشهد. در اطراف حرم امام رضا علیه السلام مغازه داشت. عرض کرد: مغازه دارم در اطراف حرم، در ایامی که شهر شلوغ است و زائر زیاد، قیمت اجناس را مقداری بالا میبرم و بیشتر از نرخ متعارف می فروشم. حکم این کار من چیست؟ آیت الله میلانی فرمود: این کار بی انصافی ست. مغازه دار خوشحال از این پاسخ و اینکه آقا نفرمود "حرام" است کفش هایش را زیر بغل گذاشت و دست بر سینه عقب عقب خارج می شد. آقای میلانی با دست اشاره کرد به او که برگرد. برگشت!

آقا دهان مبارکش را گذاشت کنار گوش مغازه دار و گفت: داستان کربلا را شنیده ای؟ گفت:بله!

گفت میدانی سیدالشهدا(علیه السلام) تشنه بود و تقاضای آب کرد و عمر سعد آب را از او دریغ کرد؟

گفت: بله آقا، شنیده ام.آقای میلانی فرمود: آن کار عمر سعد هم "بی انصافی" بود." بی انصافی ای که خودِخودِ خودِ حرام است»

بله، بی انصافی می کنیم ما هم این روزها. تردید و اهمال مسئولان هم مثل وضعیت دارو و خارج از شبکه فروختن هم عین بی انصافی است. رعایت نکردن حق الناسِ" رعایت شیوه نامه های بهداشتی" هم عین بی انصافی است. وقتی رهبر انقلاب، روضه دونفره برگرار می کنند، برگزاری مراسم هیئت با فقر رعایت پورتکل، بی انصافی است. استفاده در مزرعه رمز ارز که به قطعی برق دچار و اکسیژن بیمار را تحت تاثیرقرار می دهد، بی انصافی است. دست زدن به هر کار و عمل به هر رفتاری که سلامت مردم را تهدید کند هم بی انصافی است.

حالا فهرست کنیم که چقدر فراوانیم ما که به شیوه عمر سعد بی انصافی می کنیم در حق باورمندان حسین(ع). عمر سعد و لشکر بی انصافش به نص زیارت عاشورا مشمول لعن هستند تا قیام قیامت. بی انصافی های امروز را چه تاوانی خواهد بود وقتی به قیمت جان بندگان خدا تمام می شود؟!

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه