ارسال به دیگران پرینت

عضو مجلس خبرگان: جبهه نفاق به دنبال دستیابی به قدرت و به دست گرفتن رهبری جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمّد مهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی و عضو مجلس خبرگان رهبری با توجه به تلاش ­های جبهه نفاق در داخل جبهه­ حق برای تحریف مسیر هدایت انبیای الهی صلوات الله علیهم به هدف نهایی جبهه نفاق اشاره کرد و افزود: جبهه نفاق به دنبال دستیابی به قدرت و به دست گرفتن رهبری جامعه است؛ درحالی که لیاقت و صلاحیت آن را ندارد.

عضو مجلس خبرگان: جبهه نفاق به دنبال دستیابی به قدرت و به دست گرفتن رهبری جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمّد مهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در جمع عزاداران حسینی(ع) در حسینیه حضرت زهرا سلام الله علیها به تبیین برخی از ویژگی­های یاران حضرت مهدی سلام الله علیه بر اساس آیات ۵۴ الی ۵۶ سوره مبارکه مائده پرداخت و افزود: خداوند متعال بعد از ذکر شش صفت از خصوصیات یاران حضرت حجت علیه ­السلام طبق این آیات الهی، به سپاهیان جبهه حق، وعده قطعی پیروزی و غلبه بر جبهه دشمن می­ دهد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توضیح این صفات بر اساس سیاق آیات قبل بنا بر نظر مفسّرین بزرگ به خصوص علّامه طباطبایی ، به شرح موضوع آیات قبل پرداخت و بیان داشت: در آیات قبل، خداوند متعال خطاب به مؤمنین می­فرماید: ای کسانی که ایمان آوردید؛ یهود و نصاری را اولیای خود نگیرید.

به نوشته ایسنا، استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به ماهیت یهود و نصاری افزود: این دو جریان بزرگ در ابتدا ذیل انبیای الهی شکل گرفتند ولی در ادامه، تعداد فراوانی از آن­ها به وسیله جریان نفاقی که در درون این دو امت شکل گرفته بود از مدار و مسیر هدایت خارج شدند.

وی در ادامه به تشابه امت این دو رسول الهی صلوات الله علیهما با سایر اُمَمِ انبیای الهی در زمان­های قبل از یهود و مسیحیت اشاره کرد و بیان داشت: رسولان الهی در طول تاریخ، همیشه با دو جریان درگیر بودند؛ یک جریان درگیری با بیرون و یک جریان درگیری در درون؛ که این جریان مخالف در درون جبهه حق، به حَسَب ظاهر همراه انبیای الهی بودند ولی در واقع همراه نبودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با توجه به تلاش ­های جبهه نفاق در داخل جبهه­ حق برای تحریف مسیر هدایت انبیای الهی صلوات الله علیهم به هدف نهایی جبهه نفاق اشاره کرد و افزود: جبهه نفاق به دنبال دستیابی به قدرت و به دست گرفتن رهبری جامعه است؛ درحالی که لیاقت و صلاحیت آن را ندارد.

وی در ادامه به تبیین راهکارهای جبهه­ی نفاق برای رسیدن به قدرت در درون جبهه انبیای الهی صلوات الله علیهم اشاره کرد و گفت: طبیعتاّ راهکار جریان نفاق برای به دست گرفتن قدرت در جامعه دینی، تغییر در مسیر دین است، زیرا کسی می­تواند خلیفه رسول خدا باشد که به حق از طرف خداوند خلافت داشته باشد تا بتواند امت را به حقایق دین و رستگاری برساند. حال اگر کسی بخواهد به قدرت برسد که توانایی انجام این رسالت را ندارد، به ناچار باید مسیر دین را تغییر دهد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه پس از بیان انحراف جریان یهود و نصاری از مسیر هدایت انبیای الهی خود و استمرار این دو جریان قدرتمند تا زمان رسالت نبی گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم با اشاره به گرایش عده­ای در درون امت اسلامی نسبت به این دو جریان بزرگ انحرافی گفت: متأسفانه جریانی در درون امت اسلامی با برقراری یک نوع رابطه دلدادگی و محبت نسبت به این جریانات انحرافی، مجذوب امکانات دنیوی آن­ها شدند.

وی در ادامه با اشاره به ریشه‌­ی ایجاد تمایل و دلدادگی به کفّار، افزود: خالی شدن دست انسان از معارف بلند رسولان الهی و عدم درک صحیح انسان از حقیقت دین و چشم دوختن به امکانات دنیوی کفار از مهمترین عوامل تمایل به جریان کفر در عالم است.

رئیس فرهنگستان علوم انسانی در ادامه با اشاره به تأکید قرآن مبنی بر پرهیز از دوستی با جریان انحرافی یهود و نصاری، بیان داشت: یهود و نصاری با وجود اختلافاتی که با هم دارند؛ ولی در دشمنی با مؤمنینِ امتِ نبی گرامی اسلام، یکپارچه عمل می­کنند. لذا دلبستن و دلدادگی به این دو جریان، مطلقاً ممنوع است؛ البته تجارت و معامله‌­ی با آن­ها غیر از دلدادگی به این دو جریان است؛ لذا در مواقع مورد نیاز، اگر تجارت با آن­ها به نفع جامعه مؤمنین باشد؛ هیچ اشکالی ندارد.

وی در ادامه به بیان عاقبت کسانی که از امکانات جبهه کفر خوششان می آید و از قدرت آن­ها واهمه دارند و به برقراری رابطه دوستانه با آن­ها تمایل دارند، پرداخت و گفت: خروج از ولایت الهی و داخل شدن در ولایت طاغوت، ثمره­ نهاییِ اصرار بر دلدادگی به جبهه کفر در عالم است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری به هشدار خداوند نسبت به مؤمنین اشاره کرد و افزود: در ادامه آیات سوره مبارکه مائده، خداوند متعال خطاب به مؤمنین پیرامون نبی گرامی اسلام صلوات الله علیه می­فرماید: اگر دلبسته­ی جریان کفر شدید، مراقب باشید که اگر پرده­های غیب کنار برود رسوا می­شوید و چنانچه اصرار بر تولی به ولایت طاغوت کردید؛ بدانید جبهه حق و مسیر اسلام با قدرت به پیش می­رود و هیچ نیازی به شما ندارد.

عضو خبرگان رهبری، در پایان با اشاره به صفات مؤمنین راستین در آیات شریف قرآن، افزود: مؤمنین حقیقی همان کسانی هستند که خدا را دوست می­دارند و خداوند نیز آن­ها را دوست می دارد. پاکی، جهاد در راه خدا و عدم ترس از ملامت دشمنان از نشانه­‌های دیگر مؤمنین راستین و منتظران واقعی در عصر ظهور است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه