ارسال به دیگران پرینت

آسوشیتدپرس: چین در دبی زندان مخفی دارد

به گفته او، چینی ها، یک ویلای سه طبقه سفید رنگ را به بازداشتگاه سری و غیرقانونی در دبی تبدیل کرده اند.

آسوشیتدپرس: چین در دبی زندان مخفی دارد

آسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از یک شهروند چینی نوشت چین در دبی یک زندان سری دارد.

به گزارش عصرایران، یک خانم جوان چینی که در این زندان که "مرکز سیاه" نام گرفته، به مدت 8 روز زندانی شده وسپس این موضوع را فاش کرده است.

دولت چین، این خبر را تکذیب کرده است. سایت شبکه الجزیره نیز نوشت دبی سابقه بازجویی از شهروندان سین کیانگ چین را دارد. چین و امارات توافقنامه استرداد مجرمین دارند.

این خانم 26 ساله تلاش می کرد از چین فرار کند. همسرش نیز قبلا فرار کرده بود. هر دو از اقلیت مسلمان اهل منطقه سین کیانگ چین هستند. دولت چین متهم است که تلاش می کند از طریق اجرای برنامه های مختلف از جمله بازداشت افراد و انتقال آنها به اردوگاه های اقامت اجباری، اقلیت مسلمان سین کیانگ را حذف کند.

این خانم چینی گفته است که در هتل محل اقامتش در دبی بازداشت و به پایگاه پلیس دبی منتقل شده. سپس به محل مخفی شبیه زندان در این شهر برده شد که در کنترل چینی ها بود. او 8 روز در این محل زندانی و تحت بازجویی چینی ها قرار گرفت و مجبور شد اسناد حقوقی را امضا کند.

وی همچنین گفته است که در مدت حضور در این زندان سری، 2 زن چینی زندانی از اویغورها ( مسلمانان سین کیانگ چینی) را مشاهده کرده است.

قبل از این هم سازمان های حقوق بشری در غرب گزارش هایی درباره بازداشت و حضور در زندان های سری چین در دبی دریافت کرده بودند.

سایت شبکه الجزیره همچنین نوشته است که دبی سابقه بازداشت و بازگرداندن اجباری شهروندان اویغوری به چین را دارد.

 
 
 

این زن چینی از اهالی منطقه مسلمان نشین سین کیانگ چین گفته است که او را در هتل محل اقامتش در دبی بازداشت و به پلیس دبی منتقل کرده اند.

سپس یک نفر که خود را کارمند کنسولگری چین در دبی معرفی کرده او را از پلیس دبی تحویل گرفته و به بازداشتگاه سری در این شهر منتقل کرده است. به گفته او، چینی ها، یک ویلای سه طبقه سفید رنگ را به بازداشتگاه سری و غیرقانونی در دبی تبدیل کرده اند.

او مجبور شده اسنادی را امضا کند که همسرش را محکوم می کند. همسرش از چین فرار کرده است.
این زن چینی بعد از آزادی، دبی را به اوکراین و سپس هلند ترک کرده و تلاش می کند از این کشور پناهندگی بگیرد.

آسوشیتدپرس گفته است که نتوانسته است از منابع مستقل، صحت روایت این زن چینی را دریافت کند. با این حال خبرنگاران آسوشیتدپرس، مهرهای گذرنامه این زن چینی و پیامک های او به همسرش را مشاهده کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین درباره این خبر گفته است که ادعاهای این زن را تایید نمی کند. مقامات دبی هم از واکنش به این خبر خودداری کرده اند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه