ارسال به دیگران پرینت

هزینه‌های تست «پی. سی. آر» و رپیدتحت پوشش بیمه قرار گرفت

انوشیروان محسنی بندپی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: سازمان‌های بیمه‌گر در تقویت اقدامات پیشگیرانه هزینه‌های تست «پی. سی. آر» و رپید را پرداخت می‌کنند. وی با بیان اینکه این اقدام باید پیش از این انجام می‌شد، ادامه داد: استان تهران اولین استانی است، که دو سازمان بیمه‌گر پذیرفتند، هزینه‌های انجام تست «پی. سی. آر» و رپید را پرداخت کنند.

هزینه‌های تست «پی. سی. آر» و رپیدتحت پوشش بیمه قرار گرفت

استاندار تهران گفت: هزینه‌های تست «پی. سی. آر» و «رپید» تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

انوشیروان محسنی بندپی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: سازمان‌های بیمه‌گر در تقویت اقدامات پیشگیرانه هزینه‌های تست «پی. سی. آر» و رپید را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام باید پیش از این انجام می‌شد، ادامه داد: استان تهران اولین استانی است، که دو سازمان بیمه‌گر پذیرفتند، هزینه‌های انجام تست «پی. سی. آر» و رپید را پرداخت کنند.

برپایی بیمارستان صحرایی در شهرستان بهارستان

استاندار تهران گفت: شهرستان بهارستان با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت تنها ۱۲۰ تخت بیمارستانی دارد. با توجه به جمعیت این شهرستان از ارتش درخواست کردیم نسبت به برپایی بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان کنونی بهارستان اقدام کند.

وی افزود: در این بیمارستان خدمات سرپایی و درمانی با کمک بیمارستان علوم پزشکی ایران ارائه می‌شود.

برق بیمارستان‌ها قطع نخواهد شد

محسنی بندپی ادامه داد: دستگاه‌های خدمات رسان مکلف شدند، که برق بیمارستان‌ها را در هیچ مقطعی قطع نکنند، چرا که قطع برق بیمارستان‌ها همراه با کاهش اکسیژن رسانی به بیماران خواهد بود، اکسیژن مهم‌ترین نیاز بیماران کرونایی است و به همین دلیل تکلیف شده است، که فرمانداران نسبت به استقرار دیزل ژنراتور‌ها در بیمارستان‌ها اقدام کنند، که در هیچ مقطعی قطعی برق نداشته باشیم.

وی گفت: متأسفانه پس از ۱۰ هفته از گردش ویروس دلتا در کشور همچنان شاهد روند صعودی بیماران سرپایی، بستری و فوتی‌ها هستیم، مهم‌ترین اقدام قطع زنجیره انتقال ویروس، تشدید محدودیت و نظارت است.

تشکیل پنج کمیته تخصصی مقابله با کرونا در ستاد استان تهران

استاندار تهران گفت: کمیته‌های آموزش با محوریت معاونت بهداشت ستاد مقابله با کرونا استان تهران با همکاری صدا و سیما، هلال احمر و سپاه و بسیج شکل گرفته است، کمیته واکسیناسیون با محوریت معاونت بهداشت ستاد مقابله با کرونا استان تهران که تا امروز ۱۰۸ مرکز با رکورد تزریق ۱۲۵ هزار دُز واکسن را داشته است تشکیل شد.

وی از تشکیل کمیته مراقبتی با محوریت معاونت درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران و کمیته حمایتی با محوریت فرماندهی سپاه تهران بزرگ و استان تهران خبر داد و افزود: کمیته نظارت و صیانت از سلامت مردم نیز تشکیل شد، که با اهرم‌های حقوقی و قضائی با کسانی که بنا بر هر دلیلی سلامت اجتماع را دچار مشکل می‌کنند، برخورد خواهد کرد، این کمیته با محوریت معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران و حضور نمایندگان دادگستری، دادستانی، اطلاعات، معاونین غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران، اصناف و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و شرق و غرب استان تهران تشکیل شده است.

همچنان در موج پنجم کرونا شاخص‌ها روبه افزایش است

استاندار تهران گفت: همچنان در موج پنجم روند بیماری کرونا در همه شاخص‌های بستری، بیماران سرپایی و فوتی افزایش را داریم.

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان تهران افزود: تجربه کشور هند و بررسی نشان می‌دهد بیماری کرونا در کشور حداقل سه ماه با همین حالت ادامه پیدا می‌کند و نیاز به مدیریت جدی در این خصوص داریم.

وی گفت: با توجه به تراکم جمعیت و مرکز ثقل در تهران نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها داریم که در این خصوص شهرداری، هلال احمر، بسیج، سپاه، قوه قضاییه و سازمان‌های بیمه گر آمادگی خود را برای کمک اعلام کرده اند.

استاندار تهران افزود: نخستین وظیفه و رسالت ما در این خصوص این است که تولید بیماری را کم کنیم و در واقع قطع زنجیره مهمترین نقش را در این خصوص دارد.

وی گفت: همچنین ارتقا فاصله گذاری‌های اجتماعی از دیگر وظایف ماست که باید در بحث مقابله و مبارزه با این بیماری انجام شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه