ارسال به دیگران پرینت

استاندار فارس: هیچ بحثی در مورد تقسیم استان مطرح نیست

استاندار فارس گفت: تا به امروز در سطح دولت هیچ موضوع و بحثی در زمینه تقسیم استان فارس مطرح نشده و مطالب منتشر شده در این باره صحت ندارد.


استاندار فارس: هیچ بحثی در مورد تقسیم استان مطرح نیست

استاندار فارس گفت: تا به امروز در سطح دولت هیچ موضوع و بحثی در زمینه تقسیم استان فارس مطرح نشده و مطالب منتشر شده در این باره صحت ندارد.

به گزارش ایرنا، عنایت‌الله رحیمی، یکشنبه در جلسه شورای اداری فارس در شیراز افزود: قطعا اگر بنا باشد چنین اتفاقی در هر کجا روی دهد اولین کسی که در استان در جریان قرار خواهد گرفت استاندار خواهد بود.

وی ادامه داد: هویت استان فارس در یکپارچکی و انسجام آن است و قطعا فارس بزرگ می‌تواند اقتدار لازم و هویت کشور را به نمایش بگذارد و این استان همواره به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در امور مختلف مطرح بوده است.

او اظهار داشت: اگر ضرورتی در این زمینه احساس شود این کار با طی مراحل قانونی و در نظر گرفتن رضایت مردم انجام خواهد شد.

استاندار فارس اضافه کرد: تقسیمات کشوری باید موجب همگرایی، اتحاد و انسجام بیشتر و خدمات رسانی مناسب‌تر شود و اگر بنا باشد که به ایجاد تنش، واگرایی، نارضایتی و دلخوری منتهی شود در دستور کار قرار نخواهد گرفت.

برخورد فانونی با هرگونه تخطی از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

استاندار فارس، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشور و استان و تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی ۶ روزه کشور افزود: با توجه به حساسیت شرایط با هرگونه تخطی از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برخورد قانونی و جدی خواهد شد.

رحیمی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی مکلفند به هرگونه درخواست و مطالبه دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با کرونا پاسخ سریع و مثبت دهند و امکانات خود را در اختیار این مجموعه قرار دهند.

وی ادامه داد: تعطیلی اعلام شده نه برای انجام سفر و دورهمی، بلکه برای کمک به قطع زنجیره کرونا و کمک به کادر بهداشت و درمان که به شدت تحت فشار قرار دارند هست.

رحیمی افزود: هم اینک افزون بر ۱۰۷ درصد تخت‌های عادی و ۹۷ درصد تخت‌های ویژه در استان اشغال شده و ضرورت دارد که دستورالعمل‌ها بیش از پیش رعایت شود.

استاندار فارس از دانشگاه علوم پزشکی خواست که به گونه‌ای صف های تزریق واکسن را تنظیم کند که مردم زمان زیادی در صفوف تزریق معطل نشوند.

رحیمی، همچنین از اصناف خواست همانگونه که تاکنون همکاری کرده‌اند برای عبور از این شرایط کنونی نیز همکاری لازم را داشته باشند.

او گفت: به جز مشاغل گروه یک و مشاغل ضروری، سایر مشاغل همانند گذشته همکاری و فعالیت خود را متوقف کنند.

مدیران دستگاه های اجرایی فعالیت خود را با سیاست های رییس جمهوری تنظیم کنند

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست که فعالیت‌های خود را در با سیاست‌های رییس جمهوری تنظیم کنند.

رحیمی افزود: از جمله مباحث مهمی که در سخنان رییس جمهوری قابل درک است موضوع مبارزه با فساد به عنوان یک مشکل اساسی جامعه است.

وی گفت: در زمینه مبارزه با فساد در گذشته نیز اقداماتی انجام شده و امیدواریم در آینده نیز با اصلاح سیستم‌ها و رویه‌ها؛ شفافیت لازم برای مقابله با فساد و جلوگیری از بروز آن در جامعه را شاهد باشیم.

استاندار فارس همچنین ابراز امیدواری کرد که با رای بالای مجلس به وزرای پیشنهادی، حمایت جدی از دولت برای حل مشکلات کشور و مردم صورت گیرد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه