ارسال به دیگران پرینت

افراد با علائم سرماخوردگی ، فورا ایزوله شوند

معاون علوم پزشکی گیلان، از افراد خواست در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی همچون گلودرد، سردرد، آبریزش بینی و بدن درد به دنبال تست نباشند و فورا ایزوله شوند، خاطرنشان کرد: افراد جوان و فاقد بیماری های زمینه ای باید ۱۴ روز ایزوله شوند و در تماس با سایر افراد خانواده نباشند.

افراد با علائم سرماخوردگی ، فورا ایزوله شوند

دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه روال بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان گیلان آرام آرام رو به افزایش است، اظهار کرد: در برخی از شهرستان ها به جز شهرستان های مرکزی استان، روند افزایش بیماران سرپایی متوقف شده که نویدبخش تغییر رنگ کرونایی است.

وی رعایت جدی تر پروتکل های بهداشتی و عدم شرکت در دورهمی ها و کم شدن رفت و آمدها را موجب تغییر سریع وضعیت بیماری دانست و افزود: همچنان طی شبانه روز گذشته ۳۰۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم و ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی در اشغال بیماران کرونایی است و لذا طول می کشد تا وضعیت استان نرمال شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شهرستان های انزلی، رشت، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا و فومن را نیاز همکاری بیش از پیش مردم و اصناف با ستاد کرونای استان دانست و گفت: باید آمار بیماران بستری و سرپایی را کاهش دهیم.

حیدرزاده، از افراد خواست در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی همچون گلودرد، سردرد، آبریزش بینی و بدن درد به دنبال تست نباشند و فورا ایزوله شوند، خاطرنشان کرد: افراد جوان و فاقد بیماری های زمینه ای باید ۱۴ روز ایزوله شوند و در تماس با سایر افراد خانواده نباشند و رفت و آمد با دیگران را قطع کنند، اما افراد مبتلا به دیابت و فشار خون، بانوان باردار و بیماران زمینه ای با مصرف کورتون در صورت بروز علائم سرماخوردگی حتما باید به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند و ارزیابی شوند.

وی با اشاره به تعطیلات پایان هفته و عزاداری های محرم، عنوان کرد: با اتکا به سخنان مدبرانه مقام معظم رهبری، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها بسیار واجب و ضروری است و می تواند از فشاری که بر روی کادر بهداشت و درمان تحمیل شده، بکاهد.

معاون علوم پزشکی گیلان، از افزایش ماندگاری بیماران در بیمارستان ها و بستری مبتلایان در گروه ها سنی زیر ۲۰ سال خبر داد و تصریح کرد: تا زمانی که رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و اصناف به طور کامل و جدی رعایت نشود، روند بیماری صعودی خواهد بود.

حیدرزاده، پوشش واکسیناسیون کرونا در استان را ۳۰ درصد جمعیت هدف اعلام کرد و یادآور شد: با تامین واکسن از سوی وزارت بهداشت، روند واکسیناسیون سرعت می یابد و این آمادگی در استان وجود دارد که گروه های سنی جدید را براساس نوبت دهی واکسینه کنیم.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه