ارسال به دیگران پرینت

قیمت مصوب تایر افزایش می یابد؟

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر نوشت: در جلسه ای که طی هفته جاری برگزار می شود، زمان دقیق اعمال افزایش قیمت تایر مشخص خواهد شد.

قیمت مصوب تایر افزایش می یابد؟

تنها درباره وضعیت تولید تایر در کشور نیز اظهار داشت: تولید در وضعیت خوبی قرار دارد، البته طی ماه‌های گذشته در بخش تایرهای رادیال برای خودروها مشکلاتی وجود داشت که در حال حاضر برطرف شده است.

وی افزود: طرح‌هایی برای افزایش تولید تایر وجود دارد که در صورت راه اندازی می‌تواند نیاز کشور را تا حدودی برطرف کند.

رشد ۵۰ درصدی قیمت تایر در سال گذشته و بازاری که کشش ندارد

در پی مصوبه سال گذشته برای آزادسازی قیمت تایر، اواخر آبان ۹۹ قیمت تایر ۵۰ درصد افزایش یافت. دلیل این افزایش قیمت، رشد قیمت مواد اولیه تولید تایر از جمله دوده، روغن،‌ کائوچو، نخ و اکسید روی عنوان شد.

در حال حاضر بحث افزایش قیمت تایر در شرایطی مطرح است که به گفته فعالان بازار، قیمت های فعلی نیز جذابیتی برای خرید بین مردم ندارد و ممکن است افزایش دوباره قیمت ها باعث رسوب تایر در انبارها شود.

وحید خراسان، یک فعال بازار لاستیک در این خصوص می گوید: آخرین افزایش قیمت تایر به آبان ماه سال گذشته برمی‌گردد و پس از آن، این کالا افزایش قیمتی نداشته است. البته بازار تایر هم اکنون شاهد رسوب تایرهای تولیدی است و در صورت افزایش قیمت این کالا، رسوب در انبارهای تایر بیشتر خواهد شد زیرا قدرت خرید مردم پاسخ‌گوی این افزایش قیمت نیست.

ادامه رایزنی برای رشد 15 درصدی قیمت‌ها/قیمت تایر چه زمانی افزایش می یابد؟

به گفته فعالان صنعت تایر، نیاز سالانه کشور به تایر حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تن است. از این مقدار حدود ۲۵ میلیون حلقه مربوط تایر سواری و حدود ۴ میلیون حلقه آن نیز مربوط به تایرهای سنگین، کشاورزی و صنعتی است. در حال حاضر در تولید تایرهای سواری حدود ۹۰ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم و شرکت‌های تولیدی در حال تأمین بازار هستند و در حوزه تایرهای سنگین، در برخی از سایزها مانند سایز ۲۴-۱۲ خودکفا هستیم. اما در دیگر سایزها مانند سایز ۳۱۵ حدود ۷۰ درصد به واردات وابسته‌ایم.

به هر حال با افزایش داخلی سازی در تولید محصولات صنعتی، مردم انتظار کاهش یا حداقل ثبات قیمت این محصولات را دارند و در این میان ضروری است دستگاه های ناظر ضمن بررسی دقیق قیمت تمام شده تولیدات، به موضوع بهره وری و مدیریت قیمت تمام شده کارخانه ها نیز توجه جدی داشته باشند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه