ارسال به دیگران پرینت

غیبت «بشار اسد»در اجلاس بغداد

«بشار اسد» رییس جمهوری سوریه به احتمال قوی بزرگترین غایب در اجلاس کشورهای همسایه عراق در ۲۸ و ۲۹ ماه جاری میلادی (ششم و هفتم شهریور ۱۴۰۰) در بغداد خواهد بود.


غیبت «بشار اسد»در اجلاس بغداد

گزارش های رسانه های عراقی حاکی است که دولت عراق  تاکنون از بشار الاسد برای حضور در کنفرانس بغداد دعوت به عمل نیاورده و نام او در میان میهمانان دعوت شده به این کنفرانس منطقه ای وبین المللی مطرح نشده است.

این درحالی است که دولت عراق تاکنون از همه سران کشورهای همجوار خود از جمله «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهوری ایران، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی، «عبدالله دوم» پادشاه اردن، «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه و «نواف الاحمد جابر الصباح» امیر کویت، دعوت رسمی به عمل آورده اما برای بشار اسد دعوتنامه ای ارسال نکرده است.

علاوه بر سران کشورهای همجوار عراق قرار است تعدادی از سران منطقه و بین المللی و نهادهای بین المللی در این کنفرانس با هدف حل مشکلات و برقراری ثبات و آرامش در عراق و منطقه شرکت کنند.

پیش از این سایت خبری «العربی الجدید» قطر در گزارشی گفته بود که قرار است نمایندگانی از دولت سوریه در اجلاس بغداد شرکت کنند. 

دولت قانونی سوریه همچنان تحت فشار برخی کشورهای عربی منطقه از شرکت در اجلاس های عربی و منطقه ای از جمله نشست های اتحادیه عرب در حالی منع می شود که این دولت در تمامی اجلاس های بین المللی مانند سازمان ملل و شورای امنیت شرکت دارد.

اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۱ تحت فشار برخی کشورهای عضو به ویژه عربستان سعودی و پشتیبانی آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی، با هدف تضعیف دولت قانونی سوریه در مبارزه با تروریست های تکفیری، عضویت دمشق را در این اتحادیه به حال تعلیق در آورد.

عراق در دوره دولت «نوری المالکی» و «حیدر العبادی» و «عادل عبدالمهدی» از جمله کشورهای مهم عربی است که در سال های اخیر برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و دیگر اجلاس های منطقه ای تلاش کرده اما تاکنون در این راه توفیقی نداشته است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه