ارسال به دیگران پرینت

توصیه های مهم مسیح مهاجری به رئیسی

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: افرادی که در رسانه‌ها به رئیس‌جمهور رئیسی توصیه‌هائی دارند را در یک تقسیم کلی می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. عده‌ای تلاش می‌کنند به ایشان از گُل نازک‌تر نگویند تا مبادا خاطر آقای رئیس‌جمهور رنجیده شود و عده‌ای بدون چنین ملاحظاتی آنچه را که می‌فهمند و به صلاح کشور می‌دانند گوشزد می‌کنند .

توصیه های مهم مسیح مهاجری به رئیسی
مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: افرادی که در رسانه‌ها به رئیس‌جمهور رئیسی توصیه‌هائی دارند را در یک تقسیم کلی می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. عده‌ای تلاش می‌کنند به ایشان از گُل نازک‌تر نگویند تا مبادا خاطر آقای رئیس‌جمهور رنجیده شود و عده‌ای بدون چنین ملاحظاتی آنچه را که می‌فهمند و به صلاح کشور می‌دانند گوشزد می‌کنند .

روزنامه جمهوری اسلامی و شخص اینجانب، در دسته دوم قرار داریم.

اولین توصیه به رئیس‌جمهور رئیسی اینست که به توصیه‌ها و پیشنهادهای افراد دسته اول هم حتماً توجه کنند ولی با این پیوست که آنها در خوشبینانه‌ترین حالت با چشم و گوش بسته نظر می‌دهند و نمی‌توانند ناصحان و مشاورانی هوشیار باشند. آنها به ناصحان دسته دوم تهمت بدخواهی می‌زنند ولی تأکید می‌کنیم که خیرخواهی واقعی را فقط از کسانی می‌توان انتظار داشت که آنچه را می‌فهمند بدون ملاحظه با شما در میان می‌گذارند نه کسانی که اهل بله‌قربان‌گوئی هستند.

توصیه دوم اینست که در فهرست اعضاء دولت پیشنهادی خود تجدیدنظر کنید. مطمئن باشید با این افراد نمی‌توانید دولتی قوی که شعارش را داده‌اید داشته باشید. در میان افراد پیشنهادی شما کسانی وجود دارند که هیچ تناسبی با وزارتخانه مورد نظر ندارند و ابواب جمعی آن وزارتخانه نیز از صدر تا ذیل، اهلیت آنها را قبول ندارند. بعضی دیگر از افراد پیشنهادی شما اتهاماتی دارند که وجود آن اتهامات برای دور ماندن آنها از ساحت دولت کافی است.

بعضی از این افراد سهمیه بعضی احزاب افراطی هستند و طبعاً خواسته‌های آنها را دنبال خواهند کرد. افرادی نیز از بقایای جریان احمدی‌نژادی در فهرست شما حضور دارند که وجود آنها موجب شده منتقدین بگویند روح این جریان در کابینه پیشنهادی شما دمیده شده است.

اینکه پیشنهاد داده‌اید یکی از امضاکنندگان نامه مربوط به خودداری از وارد کردن بعضی واکسن‌های خارجی در رأس وزارت بهداشت و درمان کابینه شما قرار بگیرد نیز اقدام خوبی نیست. موضوع بهداشت و درمان اکنون به دلیل طغیان کرونا اولویت اول کشور است و روشن است افرادی که مرتکب چنین اشتباه بزرگی درباره واکسن شده‌اند، تناسبی با مسئولیت وزارتخانه‌ای که متصدی موضوع مهم کروناست ندارند.

در زمینه اقتصاد نیز که بعد از کرونا مسأله اول کشور است، امیدی به موفقیت دولت شما با تصدی وزارتخانه‌های اقتصادی توسط بعضی افراد پیشنهادی وجود ندارد. چنین کابینه‌ای نه قوی است و نه می‌تواند ضد فساد باشد.

توصیه سوم اینست که در تفسیر جوان‌گرائی، قدری تأمل نمائید و قدرت دولت را فدای جوان‌گرائی به هر قیمتی نکنید. جوانی که طرح تولید لامبورگینی می‌دهد و یا شرکت‌هائی برای زوج‌های جوان با معافیت مالیاتی ۱۵ ساله در صورت تولید فلان تعداد فرزند را طراحی می‌کند، روشن است که نمی‌تواند یک وزارتخانه کلیدی با صدها شرکت بزرگ و هزاران کارخانه مهم را مدیریت کند. نمی‌گویم سراغ پیرها بروید ولی تأکید می‌کنم کیفیت را فدای شعار جوان‌گرائی نکنید.

و پنجمین توصیه اینست که از همین آغاز کارتان در مورد اجرای دقیق قانون سخت‌گیر باشید. شما به عنوان رئیس‌جمهور طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی مسئولیت اجرای قانون اساسی را برعهده دارید. روح قانون اساسی، اجرای قانون در تمام اندام‌های نظام و کشور است. درست همزمان با آغاز بکار شما در منصب ریاست جمهوری، شخصی برخلاف قانون برای تصدی مسئولیت شهرداری تهران انتخاب شده و شورای شهر که انتخاب‌کننده است، اعلام کرده قانون را تغییر می‌دهیم تا این شخص بتواند شهردار تهران باشد.

از هنگام تشکیل مجلس یازدهم اقدامات دیگری نیز برخلاف قانون صورت گرفته که انتصاب رئیس دیوان محاسبات و ارجاع قانون صیانت از فضای مجازی به کمیسیون مشترک دو مورد از آنهاست. شما به عنوان رئیس‌جمهور موظف هستید مانع این اقدامات خلاف قانون شوید. توصیه ما اینست که نگذارید در دولت شما اقدامات خلاف قانون اتفاق بیفتد. اگر چنین کنید، از پشتیبانی مردم و رسانه‌ها برخوردار خواهید بود و دولت موفقی در مبارزه با فساد خواهید داشت. ما که این توصیه‌ها را صریحاً، خیرخواهانه و مشفقانه با شما در میان گذاشته‌ایم، خواهان موفقیت شما هستیم زیرا این موفقیت را به نفع کشور، ملت و نظام جمهوری اسلامی می‌دانیم.

 

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه