ارسال به دیگران پرینت

سن مرگ و میر در مبتلایان کرونا کاهش یافته است

از اول تیرماه که اعلام شد موارد ابتلا رو به افزایش است هیچ تمهیداتی در نظر گرفته نشده و اقدامی برای پیشگیری انجام نشد. شرایط کنونی جامعه ما مانند جنگلی است که آتش گرفته و کنترلی بر سرایت آتش به دیگر نقاط جنگل وجود ندارد.

سن مرگ و میر در مبتلایان کرونا کاهش یافته است

به‌ دلیل ضعف در واکسینه‌کردن افراد آمار بیشتر فوتی‌ها مربوط به افراد جوان است. بدین معنا که سن مرگ و میر در مبتلایان کرونا کاهش یافته است؛ چرا که افراد مسن واکسینه شده‌اند و مابقی جمعیت کشور در انتظار تزریق واکسن هستند. این باعث شده میانگین سن مرگ و میر در میان مبتلایان به ۵۸ سال برسد.

دکتر پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «ما در حال حاضر در بدترین شرایط بحران کرونا در ابتدای پیشگیری تا کنون هستیم. از اول تیرماه که اعلام شد موارد ابتلا رو به افزایش است هیچ تمهیداتی در نظر گرفته نشده و اقدامی برای پیشگیری انجام نشد. شرایط کنونی جامعه ما مانند جنگلی است که آتش گرفته و کنترلی بر سرایت آتش به دیگر نقاط جنگل وجود ندارد.

متأسفانه در بحث پیشگیری شاهد سهل‌انگاری هم از سوی مسئولان و هم از سمت مردم هستیم. زمانی که سیاست صحیح در مورد پیشگیری و مهار بیماری اتخاذ نشود، به تبع آن مردم هم پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. البته در شرایطی که روزانه در آمار مرگ و میر رکورد می‌زنیم بحث واکسیناسیون در کاهش مرگ تأثیر داشته است و عملا می‌توان گفت واکسینه‌کردن برای کاهش مرگ است. اما در کشور فقط ۵ درصد مردم واکسن زده‌اند و با این تعداد تزریق نمی‌توان انتظار کنترل بیماری را داشت.

همچنین شاهد آن هستیم که تعداد مرگ و میر در افراد مسن به‌ دلیل واکسیناسیون کاهش یافته است اما به‌ دلیل ضعف در واکسینه‌کردن افراد آمار بیشتر فوتی‌ها مربوط به افراد جوان است. بدین معنا که سن مرگ و میر در مبتلایان کرونا کاهش یافته است؛ چرا که افراد مسن واکسینه شده‌اند و مابقی جمعیت کشور در انتظار تزریق واکسن هستند. این باعث شده میانگین سن مرگ و میر در میان مبتلایان به ۵۸ سال برسد.

در شرایط کنونی وضعیت بیمارستان‌ها نیز وخیم است؛ چرا که هر بیمارستان یک تعداد تخت ثابتی دارد که البته تخت‌های موقت هم اضافه شده اما ما به مرحله «overload» رسیده‌ایم یعنی دیگر بیمارستان‌ها گنجایشی برای پذیرش ندارند و تا زمانی که ورودی‌ها کاهش پیدا نکند وضعیت بهتر نخواهد شد و بیماری مهار نمی‌شود.»

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه