ارسال به دیگران پرینت

آیین‌های عزاداری محرم یزد مجازی معرفی می‌شود

رجایی فرد گفت: امسال برنامه‌های عزاداری یزد از آرشیو سال‌های قبل در فضای مجازی منتشر می‌شود.

آیین‌های عزاداری محرم یزد مجازی معرفی می‌شود

 محمد مهدی رجایی فرد مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع موج پنجم ویروس کرونا برنامه‌های کمیته مذهبی معنوی یزد، امسال به‌ صورت مجازی برگزار می‌شود.

او افزود: امسال برنامه‌های عزاداری از آرشیو سال‌های قبل تولید محتوا شده و در فضای مجازی منتشر می‌شود تا این کمیته به نوعی رسالت اصلی خود را به سرانجام برساند.

رجایی فرد بر تمرکز به معرفی آثار معنوی ثبت‌شده یزد و مراسم مذهبی و نوا‌های عاشورایی، سبک عزاداری استان، هم‌افزایی بین دبیرخانه حسینیه ایران و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، تأکید کرد و اظهار داشت: برگزاری جلسات آموزشی در خصوص آیین‌های محرم یزد با پخش زنده در فضای مجازی و هماهنگی اعضا در پخش محتوا‌های تولید شده با هشتک کمیته مذهبی معنوی از دیگر برنامه‌های این کمیته در محرم امسال است.

 فعالیت‌های کمیته تخصصی گردشگری مذهبی معنوی در سال‌های قبل از شیوع بیماری کرونا در زمینه آشنا سازی گردشگران خارجی با فلسفه قیام عاشورا با بهره‌گیری از حضور روحانیون مسلط به زبان‌های خارجی و راهنمایان گردشگری بوده و همچنین در اعیاد مذهبی مسلمانان و مراسم سال نو میلادی نیز برای گردشگران خارجی برنامه‌هایی اجرا شده است.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه