ارسال به دیگران پرینت

رئیس موسسه رازی خبر داد؛

۵ میلیون دوز واکسن «کووپارس» تا پایان شهریور تحویل داده می شود

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان شهریور ۱۴۰۰ حدود پنج میلیون دوز واکسن «رازی کووپارس» در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

۵ میلیون دوز واکسن «کووپارس» تا پایان شهریور تحویل داده می شود

به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بازدید از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با رئیس و مدیران این مؤسسه دیدار و گفتگو کرد.

دکتر علی اسحاقی، نیز در این جلسه ضمن تشریح تاریخچه و بخش‌های مختلف این مؤسسه و دستاوردهای آن در حوزه واکسن سازی با تشریح اقدامات این مؤسسه در مورد واکسن کووید ۱۹ گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان شهریور ۱۴۰۰ حدود پنج میلیون دوز واکسن " رازی کووپارس" در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد.

دکتر اسحاقی اظهار داشت: همزمان با اجرای کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس، بسترهای لازم برای تولید انبوه واکسن در این مجموعه فراهم شده است. مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کنار سایر تولید کنندگان داخلی واکسن کرونا با تمام ظرفیت در تلاش است تا از نگرانی مردم در این زمینه بکاهد.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: مؤسسه رازی از اسفند سال ۱۳۹۸ کار ساخت واکسن را آغاز و از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن‌ها است برای تولید آن استفاده کرد. این مؤسسه در فاصله زمانی اسفند ۹۸ تا پایان فروردین ۹۹، کار طراحی این واکسن را به پایان رساند، اردیبهشت سال گذشته دُزسنجی و فرمولاسیون انجام شد و از خرداد ماه ۹۹، آزمایش این واکسن روی ۵۰۰ حیوان صورت گرفت.

وی ادامه داد: کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس مؤسسه رازی هم با تزریق مرحله اول تست انسانی به ۲ داوطلب مرد دهم اسفند ماه ۹۹ در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران آغاز شد. مرحله دوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس هم از ششم خرداد ماه با ۵۰۰ داوطلب در ۲ گروه ۲۵۰ نفره آغاز شد. یک گروه ۲۵۰ نفره واکسن با دوز ۱۰ میکرولیتر و گروه دیگر با عنوان گروه کنترل واکسن‌نما دریافت کردند. در مرحله دوم مطالعه انسانی واکسن رازی کووپارس، گروه سنی ۱۸ تا ۷۰ سال قرار گرفتند و در فاز سوم نیز تمام افراد بالای ۱۸ سال در مطالعه قرار دارند و اطلاعات آن در اختیار کمیته اخلاق قرار خواهد گرفت.

دکتر اسحاقی با بیان اینکه هم اکنون ۴۰۰ هزار دوز واکسن رازی کووپارس در انبار این مؤسسه موجود است و در صورت صدور مجوز وارد عرصه مصرف می‌شود، قول تولید ۲۰ میلیون دوز واکسن ایرانی رازی کووپارس را تا پایان آذرماه سال جاری داد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه