ارسال به دیگران پرینت

توضیح سفارت روسیه درباره انتشار تصویر حاشیه‌ساز

سفارت روسیه در جمهوری اسلامی در پی انتشار عکسی بحث برانگیز از سوی سفیران این کشور و انگلیس در تهران بر تحکیم روابط بر اساس احترام دو جانبه تاکید کرد.

توضیح سفارت روسیه درباره انتشار تصویر حاشیه‌ساز

در پی انتشار عکسی بحث برانگیز از سوی سفیران روسیه و انگلیس در ایران،  سفارت روسیه در صفحه توییترش نوشت: با توجه به واکنش مبهم به عکس منتشر شده، مایلیم ذکر کنیم که این عکس هیچ محتوای ضدایرانی ندارد. ما قصد نداشتیم احساسات ملت دوست و مهربان ایران را جریحه دار کنیم.  

سفارت روسیه در ادامه این توییت نوشت: تنها معنایی که این عکس در بردارد، گرامی داشت تلاش‌های مشترک کشورهای متحد علیه نازیسم در طی جنگ جهانی دوم است. ایران دوست و همسایه ماست و ما به تحکیم روابطمان بر اساس احترام دو جانبه ادامه می دهیم. 

به گزارش ایرنا، در روزهای گذشته عکسی از سوی سفیران لندن و مسکو در سفارت روسیه در تهران منتشر شد که در آن «سایمون شرکلیف» سفیر جدید انگلیس به سفارت روسیه در تهران رفته و در همان محلی که روزولت، چرچیل و استالین در سال 1322، کنفرانس تهران را بدون اطلاع ایران برگزار کردند، با سفیر روسیه عکس یادگاری گرفته است.

انتشار این عکس سبب واکنش «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشور و همچنین «محمد باقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی شد.

ظریف شب گذشته در واکنش به این موضوع در صفحه توییترش نوشت: امروز یک تصویر به شدت ناپسند را مشاهده کردم. باید به همگی یادآوری کنم که اوت 2021، نه اوت 1941 است و نه دسامبر 1943. مردم ایران از جمله در طی مذاکرات برجامی نشان‌ داده‌اند که تقدیرشان هیچ‌گاه به تسلط قدرت‌های خارجی درنخواهد آمد و توسط تصمیمات داخل سفارت‌های خارجی تعیین نخواهد شد.

همچنین قالیباف در صفحه توییتر خود نوشت: اقدام دور از ادب دیپلماتیک و نامناسب سفرای دو کشور روسیه و انگلستان باید به سرعت توسط وزارت خارجه پیگیری شود.

وی افزود: هر دو سفیر باید فوراً به طور رسمی بابت اقدام انجام شده عذرخواهی کنند در غیر اینصورت واکنش قاطع دیپلماتیک ضروری خواهد بود.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه