ارسال به دیگران پرینت

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

کرونا در آینده تبدیل به یک بیماری مزمن منطقه ای میشود

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از تزریق روزانه ۵۰۰ هزار دوز واکسن در کشور خبر داد و گفت: این ویروس علیرغم اینکه سرعت بالایی دارد اما با پیگیری طرح شهید سلیمانی، افزایش واکسیناسیون و همچنین همراهی مردم قابل کنترل است.

 کرونا در آینده تبدیل به یک بیماری مزمن منطقه ای میشود

 دکتر قاسم جان‌بابایی امروز در جمع خبرنگاران در رشت با اشاره به افزایش روند صعودی ابتلا به کرونا در کشور، اظهار کرد: علاوه بر استان های شمالی، استان های تهران و خراسان رضوی نیز سیر صعودی کرونا را طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۴۳ هزار بیمار در بیمارستان‌های کشور بستری هستند، افزود: حدود ۲۵ هزار بیمار نیز در کل کشور در وضعیت بستری موقت هستند که خدمات بستری موقت دریافت می کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مهیا کردن زیرساخت‌های موقت در کشور جهت بستری بیماران خبر داد و گفت: تخت های صحرایی و سالن های بحران از جمله اقداماتی است که جهت بستری بیماران احتمالی کرونا در کل کشور پیش‌بینی شده است.

دکتر جان‌بابایی با بیان اینکه شمار ابتلا در گیلان همچنان صعودی است، گفت: حدود دو هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و به همین میزان نیز به صورت بستری موقت در حال دریافت خدمات هستند.

وی با اشاره به فرمایش صبح امروز رهبر مقام معظم رهبری در خصوص در پیش گرفتن اقدامات کنترلی بیماری کرونا، تصریح کرد: پیگیری طرح شهید سلیمانی در کنار واکسیناسیون ، بهترین راهکار جهت کنترل بیماری کرونا است چرا که ویروس جدید بسیار مسری است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر روزانه بالای ۵۰۰ هزار دوز واکسن تزریق می‌شود که در صورت همراهی مردم و تقویت طرح شهید سلیمانی روزهای بهتری مورد انتظار مردم است.

دکتر جان‌بابایی از تامین تخت های درمانی به مردم اطمینان خاطر داد و افزود: تخت های لازم برای بستری بیماران مبتلا و همچنین تخت های موقت در کشور به اندازه کافی موجود است اما نیاز مبرم به همکاری مردم داریم.

وی با بیان اینکه کرونا همچون سایر کشورها همیشه در ایران باقی خواهد ماند، گفت: پیشگیری و درمان این بیماران واکسیناسیون است و با خطوط تولید واکسن هایی چون برکت و پاستور یقینا آینده ای بهتر در انتظار ما است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کرونا در آینده تبدیل به یک بیماری مزمن منطقه ای میشود، افزود: وقتی که کرونا جزیی از زندگی مردم شد با واکسیناسیون دوره ای واکسن ، میتوان شیوع بیماری را کنترل کرد.

 

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه