ارسال به دیگران پرینت

رضا سعیدی‌فیروزآبادی- جراح پیوند

به ایران بیندیشیم

اکنون که کشور و مردم عزیز ما با مشکلاتی مانند بلای جهان‌گیر کرونا و مصائب اقتصادی و زیست‌محیطی مواجه هستند، لازم است بیش از پیش به ایران بیندیشیم.

به ایران بیندیشیم

کشور ما در گذر تاریخ کهن خود فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است. اراده و استقامت فرزندان این دیار کهن سرمایه گران‌بهایی را به ما سپرده است که با اتکا به آن می‌توان از این مشکلات نیز عبور کرد. یکی از این درس‌ها و سرمایه‌های گران‌بهای تاریخی، اتکا بر اصل هویت و تمامیت ایران است. سرزمین ما در طول تاریخ با توجه به همبستگی اقوام مختلف در کنار هم به پیش رفته است. امروز نیز لازم است که همگی آحاد ملت با حفظ همبستگی فارغ از هرگونه تفاوت‌های قومی، نژادی و مذهبی در کنار هم به رفع مشکلات همت گمارده و با کمک، همیاری و محبت به یکدیگر، عزمی ملی در مقابله با مصائب کشور به نمایش بگذاریم.

راهبرد تاریخی دیگر در مواجهه با مشکلات، اصل خردورزی است. به قول حکیم طوس «خرد برتر از هرچه یزدان بداد». امروز لازم است راه‌حل مشکلات را با خردورزی جست نه با خرافات. دادن آگاهی و روشنگری از دیگر درس‌های تاریخی این مرز و بوم است. باید با هرگونه خرافات با هر رنگ و لباس به‌شدت مبارزه کرد و با ارائه دلیل و برهان از خرد خود برای ارائه راه‌حل‌های عبور از این بحران‌ها استفاده کرد. در این میان نقش نخبگان میهن در روشنگری و مبارزه با خرافات از همه مهم‌تر است. بلای جهان‌گیر کرونا خود شاهدی برای این مدعاست. مللی که با اتکا به خردورزی و دانش روز به نبرد این بلا رفته‌اند، در مهار آن موفق‌تر بوده‌اند.

توجه به اصل ایران‌دوستی، تمامیت ایران و منافع ملی از دیگر راهبردهای مبارزه با مصائب اخیر است. امروزه مشکلات استانی در زمینه کرونا یا مصائب زیست‌محیطی، مشکلات تمام ایران و ایرانیان است و همگی باید جهت رفع آن قیام به اقدام کنیم. «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند»، اصلی است که بر اساس هویت تاریخی ایران از پدرمان به ما رسیده و در حل مشکلات کنونی بسیار مؤثر است و در حفظ و ارتقای آن باید کوشید.

امید است که با ادامه این راه تاریخی و استفاده از سرمایه‌های ایرانی این دیار کهن، دوران مجد و عظمت دیرین محقق شود و روزگاری بارور و سایه‌گستر و ایرانی آباد و آزاد را به فرزندانمان هدیه کنیم. پاینده ایران.

 

منبع : شرق
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مهنازمیرزایی ارسالی در

      من یه زن بیوه سرپرست دویچه هستم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه