ارسال به دیگران پرینت

علت قطعی‌های اخیر گاز در استان تهران چیست؟

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران در مورد علت قطعی‌های اخیر گاز در استان تهران توضیحاتی ارائه کرد.

 علت قطعی‌های اخیر گاز در استان تهران چیست؟

سعید توکلی مدیرعامل شرکت گاز استان تهران در مورد قطعی های اخیر گاز در استان تهران، توضیح داد: با توجه به این که مصارف خانگی و مردمی در تابستان تقریبا پایین است، شرکت گاز نیز از آن به عنوان بهترین زمان برای برنامه ریزی تعمیرات، اقدامات مرتبط با نگهداری و پیش بینی‌های مربوط به زمستان استفاده می‌کند.

او افزود: به همین دلیل، در این چند روز گذشته، چندین مورد نصب شیر‌های قطع کن برای پروژه مقاوم سازی و مقابله با زلزله، رفع نشتی شبکه و تاسیسات، تعمیرات و توسعه شبکه را داشتیم.

توکلی در مورد توسعه شبکه تصریح کرد: در بخش‌هایی مصرف کنندگان جدیدی به شبکه اضافه شده اند که عمدتا دارای میزان مصرف بالا هستند و به همین دلیل، مجبور هستیم تا آن‌ها را به شبکه اصلی متصل کنیم و برای این اتصال نیز، لازم است که قطعی گاز را داشته باشیم.

توکلی در مورد توسعه شبکه تصریح کرد: در بخش‌هایی مصرف کنندگان جدیدی به شبکه اضافه شده اند که عمدتا دارای میزان مصرف بالا هستند و به همین دلیل، مجبور هستیم تا آن‌ها را به شبکه اصلی متصل کنیم و برای این اتصال نیز، لازم است که قطعی گاز را داشته باشیم.

او ادامه داد: اطلاع رسانی‌ها در مورد قطعی گاز از طریق پیامک، سایت شرکت گاز، شبکه‌های مجازی و شبکه خبر و رادیو تهران و همچنین هر شبکه اطلاع رسانی جمعی که در اختیار ماست، صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران تاکید کرد: طی تعمیرات شبکه گاز باید استاندارد‌های لازم انجام شود، یعنی عملیاتی مانند جوشکاری و رادیوگرافی باید حتما صورت گیرد، اما با این وجود، برای این که مصرف گاز شهروندان دچار مشکل نشود، سعی بر این است که اگر به طور مثال اعلام می‌کنیم از ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر گاز قطع خواهد شد، زودتر از آن عملیات به اتمام برسد.

او اظهار کرد: تمامی اقداماتی که در ارتباط با آماده سازی زمستان لازم است، اکنون در حال انجام و پروژه‌هایی که تعریف کرده ایم نیز مطابق با برنامه پیش می‌رود.

این مقام مسئول گفت: آمادگی زمستانی گاز استان تهران برای بهره مندی شهروندان از گاز ایمن، پایدار، مطمئن و پاک طبیعی را با این برنامه‌ها کسب خواهیم کرد ضمن این که این برنامه‌ها فاقد تاخیر هستند. هم اکنون پروژه‌های ما مربوط به ۳۵ روستاست که در حال پیش رفتن است.

ممنوعیتی در گازرسانی به صنایع نداریم

او در مورد گازرسانی به شهرک‌های صنعتی استان نیز توضیح داد: اقدام بسیار اساسی که در این زمینه انجام شده این بود که فروش‌های عمده گاز مانند شهرک‌های صنعتی را سیستمی کرده ایم.

توکلی افزود: یعنی مشترکی که میزان مصرف بالاتر از ۱۶۰ مترمکعب در ساعت داشته باشد، نیازی به مراجعه به اداره گاز ندارد بلکه با مراجعه به سایت شرکت گاز استان تهران به نشانی tehrangasco.ir، درخواست خود را ثبت و شماره پیگیری دریافت می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران در پایان گفت: هیچ ممنوعیتی در گازرسانی به صنایع به ویژه برای شهرک‌های صنعتی و واحد‌های تولیدی نداریم. در گذشته اگر فردی می‌خواست در شهرستان‌های استان تهران یک فعالیت صنعتی راه اندازی کند، باید حتما به تهران می‌آمد، اما اکنون با مراجعه به سایت تمامی کار‌ها انجام می‌شود که این کار در جهت مانع زدایی از تولید انجام شده است.

 

 

 

 

منبع : طلا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه