ارسال به دیگران پرینت

کارفرمایان حقوق 15روز را پرداخت می کنند

دبیر کانون عالی انجمن های صنفی کارگری با اشاره به اینکه کارفرمایان با سواستفاده از حضور ۵۰درصدی کارگران حقوق را نصفه پرداخت می کنند گفت: کارگران به صاحب خانه خود بگویند من ۱۵روز حقوق گرفته ام؟

کارفرمایان حقوق 15روز را پرداخت می کنند

هادی ابوی، دبیر کانون عالی انجمن های صنفی کارگری با اشاره به اینکه ضرورت دارد که نمایندگانی از کارگران در ستادهای مقابله با کرونا حضور داشته باشند گفت: زمانی که کارگران در ستاد مقابله با کرونا نماینده ای ندارند, کسی نیست که بتواندمشکلات کارگران را بازگو کند.

 وی ادامه داد:با تلاش هایی که کردیم, در پیک های قبلی دولت برنامه ای برای بیمه بیکاری کارگران طراحی کرد که با مکافات برخی از کارگران توانستند از آن استفاده کنند.

 ابوی با بیان اینکه در پیک های قبلی کارمندان دورکار بودند و کارگران سرکار می رفتند گفت: این مسئله اجحاف زیادی در حق کارگران بود. تعداد زیادی از کارگران در بحث کرونا بیکار شدند, عده ای دیگر مبتلا شدند و هزینه های درمان را نداشتند,‌عده ای دیگر از ترس بیکاری با شرایط بیماری به سرکار رفتند و همین مسئله باعث گسترش بیماری شد.

دبیر کانون عالی انجمن های صنفی کارگری افزود:بعضی از کارفرمایان هم در حق کارگران احجاف می کنند, به کارگران می گویند 15روز در ماه سرکار بیایید و 50درصدی باشید, آن وقت لیست 15روز بیمه برای کارگران در سازمان تأمین اجتماعی رد می کنند. از سوی دیگر کارفرما حقوق 15روز را پرداخت می کند. واقعاً‌کارگری که 15روز حقوق دریافت می کند, می تواند به صاحب خانه خود بگوید من 15روز سرکار رفته ام و حقوقم 15روزه است؟ می تواند به زن و بچه خود بگوید 15روز غذا بخورید؟ اگر قرار است در راستای مدیریت شیوع کرونا تصمیمی گرفته شود, کارفرمایان نباید سو استفاده کنند و حق کارگر را پایمال کنند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه تعدادی از کارگران به بهانه کرونا اخراج شدند گفت: اگر قرار است شعار سال تحقق یابد، سود کارخانه اول باید به کارگر برسد. در حال حاضر کارفرمایان به بهانه های مختلف کارگران خود را اخراج کرده اند.

 وی ادامه داد: دولت باید به این مسئله توجه کند که کارگری که در منزل بنشیند از کجا می تواند معیشت خانواده خود را تأمین کند؟ کارفرمایان از این مسئله سوءاستفاده کردند و تعداد زیادی از کارگران خود را به بهانه های مختلف اخراج کردند. درست است  که دولت تدبیر بیمه بیکاری را لحاظ کرد اما کسانی توانستند برای ثبت نام بیمه بیکاری اقدام کنند که بیمه تأمین اجتماعی را داشتند. مسئله مهم اینجاست که تعداد زیادی از کارگران صنفی بیمه تأمین اجتماعی ندارند،ضرورت دارد در مدیریت کرونا توجه به کارگران بدون بیمه هم لحاظ شود.

وی اظهار داشت:سازمان تأمین اجتماعی رقم هایی را از دولت ها طلبکار است و دولت ها تا کنون بدهی سازمان را پرداخت نکرده اند. اینکه مبلغی از بدهی سازمان به تأمین اجتماعی واریز شده است جای تقدیر از سوی مدیرعامل سازمان را ندارد. تقدیرمدیرعامل سازمان از دولت دوازدهم بابت پرداخت بخشی از بدهی باعث تعجب جامعه کارگری شد. پرداخت پول کارگران به سازمان تأمین اجتماعی واقعاً‌جای تقدیر و تشکر دارد؟

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      دوستی گفته بودمملکت این قدرخرتوخره 3باررفتم سربازی کسی نفهمیدوقتی ولی امر قانون رارعایت نمیکندوقتی همه میدانیم کارنامه مهدی چمران خراب وقتی میدانیم زاکانی شعورنداردسوادندارد

    • رامین ارسالی در

      اینجا ایران است....

    • ناشناس ارسالی در

      خوب به داد برس

    • احسان ارسالی در

      ظلم میمیزد...........

    • ناشناس ارسالی در

      والله من به صاحبخانه ام گفتم از خرداد ماه حقوقی نگرفتم.
      روزی 110 کیلومتر رفت و برگشت به محل کارم هست و حقوقی هم نگرفتم.
      ......
      البته انتظاری هم از مسولین نداریم، همین که با این بی درایتی ها زنده هستیم، هنر کردیم. از اون جالبتر اینکه خیلی از ما ایرانی ها بعد از مرگ جهنم هم میریم.

    • عباس حاجی اسماعیلی ارسالی در

      باسلام و عرض ادب خدمت مسئولین محترم تقاضا دارم ازشما چراازکارخانه ها نه اداره بیمه ونه بهداشت بازدید می کنند تورا خدا به داد کارگران برسید تاکی کارفرمایان ظالم درحق کارگران ظلم کنند. بنده درکارخانه کاغذ سازی کاج سهند واقع در تبریز شهرک صنعتی اخولا کارمیکردم الان یک ماه هست ماراازکار بیکارکردند هیچی دوماه حقوق ماراندادند زنگ هم میزنیم فقط دروغ تحویل میدهند ماراراهنمایی کنید باتشکر

    • علی ارسالی در

      والا شعار داری میدی،، قانون برای کارگر نداریم

    • ناشناس ارسالی در

      به والله من الان دارم تو یک شرکت خصوصی که تابلو فرمان آسانسور تولید میکنه حقوق زیر قانون کار و بدون بیمه دریافت میکنم، کسی هم نیست نظارتی بکنه، نه از بیمه و.... در واقع اونجا برای هیچکس بیمه رد نمیشه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه