ارسال به دیگران پرینت

عضو هئیت رئیسه مجلس: بررسی صلاحیت‌ کابینه رئیسی از ۳۰ مرداد آغاز می‌شود

علیرضا سلیمی عضو هئیت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی جهت بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها، سامانه‌ای را تعبیه کرده است، تصریح کرد که منطبق بودن برنامه‌های وزرای پیشنهادی با اسناد بالادستی، راستی آزمایی مدارک تحصیلی و سوابق اجرایی از جمله محور‌هایی این سازوکار است.

عضو هئیت رئیسه مجلس: بررسی صلاحیت‌ کابینه رئیسی از ۳۰ مرداد آغاز می‌شود

عضو هئیت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی جهت بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها، سامانه‌ای را تعبیه کرده است، تصریح کرد که منطبق بودن برنامه‌های وزرای پیشنهادی با اسناد بالادستی، راستی آزمایی مدارک تحصیلی و سوابق اجرایی از جمله محور‌هایی این سازوکار است.

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی جهت بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها، سامانه‌ای را تعبیه کرده است که محور‌های مختلف مربوط به اطلاعات وزرای پیشنهادی را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد.

وی منطبق بودن برنامه‌های وزرای پیشنهادی با اسناد بالادستی، راستی آزمایی در خصوص مدارک تحصیلی و سوابق اجرایی را از جمله محور‌هایی ذکر کرد که در سامانه‌ای که از سوی معاونت قوانین و نظارت مجلس تعبیه شده، درج می‌شود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: به احتمال زیاد لیست وزرای پیشنهادی از سوی رئیس جمهور فردا سه شنبه به مجلس اعلام می‌شود و در همان جلسه اعلام وصول خواهد شد.

وی افزود: در صورتی که رئیس جمهور لیست وزرای پیشنهادی را فردا به مجلس شورای اسلامی اعلام کند کمیسیون‌های مجلس از بعدازظهر همان روز با تشکیل جلسات به بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرا خواهند پرداخت و این بررسی‌ها در روز چهارشنبه و شاید پنجشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

آقای سلیمی گفت: همچنین قبل از تعطیلات مربوط به تاسوعا و عاشورای حسینی نیز کمیسیون‌های مجلس به وظایف خود به بررسی صلاحیت و برنامه‌های پیشنهادی ادامه خواهند داد.

عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد: در نهایت از روز شنبه ۳۰ مردادماه کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس آغاز خواهد شد.

وی همچنین گفت: در آغاز بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی ابتدا هر کمیسیون تخصصی به مدت ۱۰ دقیقه گزارش خود را در خصوص وزرای مربوطه اعلام می‌کند و سپس روند بررسی‌ها آغاز خواهد شد.

آقای سلیمی افزود: فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس نیز در جلسه داخلی امروز خود به بررسی کابینه احتمالی دولت خواهد پرداخت.

 

منبع : ایلنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه