ارسال به دیگران پرینت

علائم مشترک سویه دلتا و سرماخوردگی

معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: علائم دلتا کرونا قطعا همان علائم سرماخوردگی است.


علائم مشترک سویه دلتا و سرماخوردگی

 نجفی معاون تحقیقات وزارت بهداشت اظهار کرد: سویه دلتا به علت خواص و مشخصاتی که دارد علائم آن ممکن است در حال تغییر باشد، ما با هر گونه علائمی که شبیه به علائم سرما خوردگی باشد مخصوصا در این شرایط، قطعا باید به کرونا دلتا مشکوک شویم.

او ادامه داد: آبریزش بینی، سردرد و بی اشتهایی علائمی هستند که ما تا قبل از این در سویه آلفا آن‌ها را به عنوان سرما خوردگی و آنفلوانزا تلقی می‌کردیم، ولی در این شرایط خاص بسیاری از این علائمی که ساده هم هستند و در هر بیماری ویروسی خود مهار شونده‌ای، امکان دارد که وجود داشته باشند به عنوان علامت دلتا باید در نظر گرفته شوند.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت بیان کرد: در پیک پنجم اتفاقاتی افتاده که یکی ویروس دلتا بوده و دیگری افزایش تبادلات اجتماعی است، به هر دلیل ممکن مانند برگزاری مراسمات و عامل دیگری که در شرایط ویروس دلتا اتفاق افتاد، کاهش رعایت پروتکل‌ها و مورد بعدی بحث واکسیناسیون است که اهمیت زیادی دارد.

نجفی گفت: یکی از نکات بسیار مهم این است که پروتکل‌ها باید با شدت بسیار بیشتر رعایت شوند، رعایت پروتکل‌ها در حال حاضر به طوری نیست که بتواند سویه دلتا را متوقف کند.

او افزود: این سویه هم مانند سویه‌ها دیگر اگر چه مقاوم‌تر است، ولی کماکان واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها می‌تواند به نوعی مانع از انتقال و سرایت آن شود و هم اینکه واکسیناسیون تا ۸ برابر باعث کاهش ابتلا می‌شود، ۲۵ برابر کاهش در بستری و مرگ و همین طور ۴۰ درصد کاهش مقدار ویروس در بدن است.

 

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه