ارسال به دیگران پرینت

محسنی اژه‌ای:

به زودی نام سخنگوی جدید قوه قضاییه اعلام می‌شود

رییس قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از حضور آقای اسماعیلی در دولت، قرار است چه فردی سکان سخنگویی در قوه قضاییه را به عهده بگیرد، گفت: به زودی نام سخنگوی جدید قوه قضاییه را اعلام خواهیم کرد.

به زودی نام سخنگوی جدید قوه قضاییه  اعلام می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عصر امروز یکشنبه (۱۷ مرداد) همزمان با روز خبرنگار در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران حضور یافت.

رئیس قوه قضاییه با حضور در مزار شهدای گمنام در محوطه مسجد بلال صدا و سیما، به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با حضور در واحد پخش اخبار سیما، ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران حاضر، از تحریریه‌ها و استودیوهای بخش‌های مختلف خبری بازدید کرد و مدیران، سردبیران و دبیران این بخش‌ها در حضور رئیس دستگاه قضا به ارائه توضیحاتی پیرامون روند کاری بخش‌های خبری سیما پرداختند.

رئیس دستگاه قضا در جمع مدیران و کارکنان واحد پخش اخبار سیما، بر تقویت ارتباطات دو سویه بین رسانه و مخاطبان تاکید کرد و گفت: گارد قوه قضاییه بر روی همه رسانه‌ها باز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سپس با حضور در خبرگزاری صداوسیما، از حوزه‌های مختلف این خبرگزاری بازدید کرد و با تبریک روز خبرنگار، حرفه خبرنگاری را یک حرفه حساس و ظریف عنوان کرد و گفت: خبرنگار یک واسط و رابط میان جامعه و حاکمیت است که نقش موثری در انتقال صحیح اخبار و پیام‌ها دارد.

رئیس قوه قضاییه با تقدیر از عملکرد رسانه ملی در زمینه آگاهی بخشی به مردم بخصوص در دوران شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: صداوسیما در یک سال و نیم گذشته با ارائه اخبار دقیق، سریع و مستند در حوزه بیماری کرونا، کمک شایانی را در آگاهی بخشی به مردم، مسئولان و جامعه پزشکی کشور انجام داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین از نقش اثرگذار رسانه ملی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تقدیر کرد و گفت: همواره چنین بوده که سال‌هایی که در آن انتخابات برگزار می‌شده از حساسیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده و انصافا باید گفت که صداوسیما در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امسال نقش خود را بخوبی در آگاه سازی افکار عمومی ایفا کرد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه امروز صداوسیما با جنگ پیچیده و نامتوازن امپراطوری رسانه‌ای غرب روبروست، افزود: رسانه ملی نقش بی‌بدیلی در خنثی کردن جنگ روانی دشمن دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین صداوسیما را مرجع مهم خبری و رسانه‌ای در کشور عنوان کرد و گفت: این مرجعیت را باید هم تقویت کرد و هم توسعه داد. افزایش اعتماد مردم به صداوسیما، نقش و رسالت مرجعیت خبری و رسانه‌ای را در این سازمان بیش از پیش کرده است.

رئیس قوه قضاییه بر ضرورت به‌روز بودن اطلاعات و دانش خبرنگاران در حوزه‌های مختلف خبری تاکید کرد و گفت: مدتی که سخنگوی قوه قضاییه بودم رصد می‌کردم و متوجه می‌شدم که برخی از خبرنگاران که با ادبیات حقوقی آشنایی بیشتری نسبت به سایر خبرنگاران داشتند، در رساندن اصل کلام به مخاطب عملکرد بهتری داشتند و اصطلاحاً حرفه‌ای‌تر عمل می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین بر ضرورت توسعه تعامل میان مرکز رسانه قوه قضاییه و صداوسیما تاکید کرد و گفت: مرکز رسانه قوه قضاییه با همه رسانه‌ها از جمله صداوسیما ارتباط دارد و باید این ظرفیت را روز به روز تقویت کند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه، پیشگیری از کلاهبرداری، مشکلات خانوادگی و سوءاستفاده‌های اطلاعاتی دشمن را از جمله موضوعاتی دانست که همکاری مشترک بیش از پیش مرکز رسانه قوه قضاییه و صداوسیما را می‌طلبد و در همین زمینه افزود: در زمینه‌های مبارزه با فساد و احیای حقوق عامه نیز ظرفیت‌های بسیار زیادی برای فعالیت مشترک مرکز رسانه قوه قضاییه و سازمان صداوسیما وجود دارد.

رئیس قوه همچنین در بازدید از حوزه‌های مختلف خبری خبرگزاری صداوسیما، به سوالات و دغدغه‌های برخی از خبرنگاران پاسخ داد و خواستار آن شد که خبرنگاران با تمام توان، کمک‌کننده قوه قضاییه در انجام ماموریت‌هایش باشند و هرجا که مشکل و مسئله‌ای را دیدند، فوراً و با دقت آن را گزارش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از حضور آقای اسماعیلی در دولت، قرار است چه فردی سکان سخنگویی در قوه قضاییه را به عهده بگیرد، گفت: به زودی نام سخنگوی جدید قوه قضاییه را اعلام خواهیم کرد.

رئیس قوه قضاییه سپس با حضور در ساختمان شبکه بین المللی خبر از بخش‌های مختلف این شبکه تلویزیونی بازدید کرد و با خبرنگاران حوزه‌های مختلف خبری به گفتگو پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران شبکه خبر گفت: تولید، پرورش و ارائه خبر کار بسیار ظریفی است که اگر کوچکترین غفلتی در خصوص آن بشود، آثار سوئی در پی خواهد داشت.

حضور در برنامه گفتگوی زنده تلویزیونی در شبکه خبر، آخرین بخش از بازدید رئیس قوه قضاییه از سازمان صداوسیما به مناسبت روز خبرنگار بود.

رئیس قوه قضاییه در این گفتگو عنوان کرد: ظرفیت‌های زیادی در قوه قضاییه وجود دارد که رسانه‌ها می‌توانند برای بالا بردن آگاهی مردم از آن‌ها استفاده کنند و در همین راستا من به مرکز رسانه قوه قضاییه دستور می‌دهم که این ظرفیت را با ایجاد کارگروه مشترکی، به نفع مردم بالا ببرند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه