ارسال به دیگران پرینت

غیبت پرحاشیه ۲۵ نماینده در جلسه تحلیف رئیسی | کدام نماینده از قالیباف مجوز غیبت درصحن را گرفته است؟

نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که ۲۵ نماینده غایب در مراسم تحلیف کجا بودند؟ گفت که باید اسامی این نمایندگان به رسانه ها اعلام شود.

غیبت پرحاشیه ۲۵ نماینده در جلسه تحلیف رئیسی | کدام نماینده از قالیباف مجوز غیبت درصحن را گرفته است؟

سیدغنی نظری در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری ضمن انتقاد از طولانی شدن روند بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، به مراسم تحلیف رییس جمهوری در مجلس اشاره و اظهار کرد: باید مشخص شود که چرا ۲۵ نماینده در روز مراسم تحلیف غایب بودند.

وی افزود: روز تحلیف رییس جمهوری مهمترین جلسه مجلس بود که از ۸۰ کشور خارجی مهمان داشتیم، اما ۲۵ نماینده غایب بودند لذا باید اسامی نمایندگان غایب در مراسم تحلیف در رسانه ها اعلام شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در طول یکسال گذشته خیلی از نمایندگان مدعی انقلابی گری را در مجلس ندیدم. با یکی از آن ها که اتفاقا مسوولیت کلیدی هم در مجلس دارد، کار داشتم اما نتوانستم او را  پیدا کنم. از آقای دهنوی عضو هیات رییسه مجلس سوال کردم که چرا نام این نماینده که در جلسات صحن حضور ندارد را به عنوان غایب قرائت نمی کنید، آقای دهنوی پاسخ داد این نماینده از رییس مجلس مجوز دارد.

نظری ادامه داد: این اتفاق در حالی رخ می داد که ما همه تلاشمان بر حضور به موقع در مجلس است، اما انگار برخی در مجلس نماینده تر هستند، اجازه ندهید برخی نماینده تر باشند؛ اینکه یک نماینده در جلسات صحن حضور پیدا نکند و مدعی هم باشد، کار خلافی است؛ باید اسامی تمام نمایندگان غایب به خصوص غایبان مراسم تحلیف اعلام شود.

در پاسخ به این تذکر، محمد باقر قالیباف رییس مجلس با تاکید بر اینکه تبعیضی وجود ندارد، گفت: باید آیین نامه برای همه اجرا شده و نام هر نماینده غایب بدون دلیل قانونی اعلام شود. البته ممکن است تعدادی از نمایندگان ماموریت و سفر بوده و یا خدای نکرده کسالت و مریضی داشته باشند که این عدم حضور ولو در مراسم تحلیف قانونی است و نباید معترض باشیم.

وی تاکید کرد که طبق آیین نامه هیچ فرقی بین هیچ کدام از نمایندگان وجود ندارد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه