ارسال به دیگران پرینت

گاف بزرگ بایدن درباره کرونا جنجال به پا کرد

رئیس جمهور آمریکا که درک درستی از اعداد و ارقام ندارد و حتی نمی‌تواند کلمات را از روی متن به درستی بخواند در اشتباهی فاحش مدعی شد ۳۵۰ میلیون آمریکایی واکسینه شده اند!

گاف بزرگ بایدن درباره کرونا جنجال به پا کرد

جو بایدن در سخنرانی امشب خود، که درباره مسائل مختلف اقتصادی آمریکا از جمله بحران اقتصادی و عملکرد دولتش در ارتباط با شیوع کرونا صحبت می‌کرد وقتی می‌خواست درباره اهمیت واکسیناسیون و تعداد دُزهای تزریق شده واکسن کرونا صحبت کند در حالی که از روی کاغذ اعداد و ارقام را می‌خواند گفت ۳۵۰ میلیون آمریکایی واکسینه شده اند!

گرچه ممکن است اشتباه جو بایدن برای اعلام واکسیناسیون ۳۵۰ میلیون آمریکایی به جای اعلام ۳۵۰ میلیون دُز واکسن با توجه به کهولت سن وی تا حدی طبیعی و اشتباه لفظی به نظر برسد، اما کمی دقت نشان می‌دهد وضعیت ذهنی او طوری است که درک درستی از اعداد و ارقام ندارد، چون دست کم انتظار می‌رود رئیس جمهور آمریکا بداند که جمعیت این کشور ۳۵۰ میلیون نفر نیست! طبق آخرین آمار در سال ۲۰۲۱، جمعیت آمریکا حدود ۳۳۰ میلیون نفر است. هم اکنون ۳۵۰ میلیون دُز واکسن در آمریکا تزریق شده است و این ۳۵۰ میلیون دُز باعث شد ۱۶۶ میلیون آمریکایی به طور کامل واکسینه شوند و دو دُز واکسن خود را دریافت کنند. در واقع از ۳۵۰ میلیون دُزی که جو بایدن به اشتباه آن را ۳۵۰ میلیون نفر اعلام کرد، ۳۳۲ میلیون دُز به ۱۶۶ میلیون نفر (شامل دز اول و یادآور) تزریق شد.

بایدن در لحظه‌ای که رقم را اشتباه خواند، گفت: " بار‌ها گفته ام که این بیماری همه گیر برای افرادی است که واکسینه نشده اند. باید کاری کنیم که افراد بیشتری واکسینه شوند. اجازه دهید رقم اعلام کنم. بیش از ... (رقم یادش نمی‌آید). رقم چند بود؟ من یادداشت کردم، بیش از ۳۵۰ میلیون آمریکایی تاکنون واکسینه شده اند! آنها حالشان خوب است. خشنودم که گزارش بدهم در یک هفته گذشته ما برای اولین بار شاهد بودیم که واکسیناسیون در آمریکا چهار میلیون افزایش یافت". گفتنی است پزشک سابق کاخ سفید و نماینده جمهوری خواه فعلی در مجلس نمایندگان آمریکا روز دوم مرداد امسال گفته بود جو بایدن از سلامت ذهنی برخوردار نیست و به زودی یا استعفا می‌کند یا استیضاح می‌شود. پایگاه اینترنتی روزنامه سان این خبر را به نقل از دکتر رانی جکسون پزشک سابق کاخ سفید اعلام کرده بود. روزنامه سان نوشت: پزشک سابق دونالد ترامپ در کاخ سفید با توصیف گاف‌های جو بایدن به عنوان خطری برای امنیت ملی آمریکا، گفت رئیس جمهور بایدن به احتمال زیاد از قدرت کناره گیری خواهد کرد یا طبق متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، استیضاح خواهد شد.

 

 
 

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه