ارسال به دیگران پرینت

۶۵۰ نفر از مددجویان ندامتگاه تهران بزرگ امروز به مرخصی رفتند‌

القاصی مهر طی بازدیدی که به همراه معاونان، دادستان های شهرستان تهران، قضات و دادیاران اجرای احکام و ناظر بر زندان، از ندامتگاه تهران بزرگ به عمل آورد، گفت: وظیفه اصلی قضات، رسیدگی به وضعیت انسان ها با کرامت و شان بالاست که بر اثر ارتکاب جرم با رای شما راهی زندان می شوند.

 ۶۵۰ نفر از مددجویان ندامتگاه تهران بزرگ امروز به مرخصی رفتند‌

علی القاصی مهر طی بازدیدی که به همراه معاونان، دادستان های شهرستان تهران، قضات و دادیاران اجرای احکام و ناظر بر زندان، از ندامتگاه تهران بزرگ به عمل آورد، گفت: وظیفه اصلی قضات،  رسیدگی به وضعیت انسان ها با کرامت و شان بالاست که بر اثر ارتکاب جرم با رای شما راهی زندان می شوند. 

دادستان استان تهران در بازدیدی که صبح روز جمعه از ندامتگاه تهران بزرگ انجام داد،  اظهار داشت: ریاست محترم قوه قضاییه بر موضوع زندان و زندانی تاکید ویژه داشته، دستور داده اند زندانیانی که تعیین تکلیف نشده اند هر چه سریعتر پرونده هایشان رسیدگی و روند دادرسی ها سرعت بیشتری به خود گیرد. حضور شما باید حضوری موثر باشد نه صرفا یک سرکشی و بازدید و در پایان امروز نتایج مثبت بازدید و رسیدگی به پرونده های زندانیان و اعطای ارفاقات قانونی اعلام گردد. 

وی ضمن تقدیر از فعالیت شوراهای حل اختلاف در زندان ها گفت: طی یک سال اخیر با راه اندازی شعبات شورا در داخل ندامتگاه، ۷۵۰ نفر با جلسات صلح و سازش و جلب رضایت شکات آزاد شده اند.

القاصی همچنین گفت: وظیفه اصلی قضات،  رسیدگی به وضعیت انسان ها با کرامت و شان بالاست که بر اثر ارتکاب جرم با رای شما راهی زندان می شوند و در صدور حکم تمام تاسیسات و ارفاقات قانونی را مدنظر قرار دهید. 

او همچنین گفت: آثار بازدارندگی مجازات حبس در زندان ها نمایان می شود، بایستی در کنار اهداف این مجازات که اجرای عدالت، تامین نظم در جامعه و احقاق حق است، اصلاح، بازاجتماعی شدن زندانی و بازگشت شرافتمندانه وی به جامعه در نظر گرفته شود. 

دادستان عمومی و انقلاب استان تهران تصریح کرد: آثار وضعی مجازات حبس فقط مربوط به زندانی نیست و خانواده وی دچار آسیب های اجتماعی می شوند. 

القاصی مهر ادامه داد: در صدور حکم حبس، خانواده زندانی، شاکی که متضرر شده و حفظ امنیت سطح کلان جامعه را نیز در نظر داشته، سعی کنید فقط برای جرایم سنگین حکم حبس صادر کنید و در جرایم سبک به متهم در دادسرا، مهلت کافی و مساعدت لازم جهت معرفی وثیقه و  کفالت اعطاء کنند. 

دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص تسریع روند دادرسی، ارسال نسخه ای از کیفرخواست و مبلغ دقیق کارشناسی ردمال و بدهی نیز دستورات لازم را به قضات حاضر در مراسم صادر نمود. 

همچنین در ادامه، مدیر کل زندان های استان تهران ضمن تقدیر از مساعدت های مراجع قضایی گفت:  هدف عمده‌ کیفر حبس، در اصلاح و پذیرش مجدد اجتماعی محکوم است. تمام برنامه هایی که در زندان ها اجرا می شود، به منظور آموزش های عمومی و بازگشت زندانی به جامعه و زندگی سالم می باشد.

سیدحشمت اله حیات الغیب تاکید کرد: با تمام توان در تلاش هستیم تا زندان های استان به محلی برای اصلاح و تربیت زندانیان و ندامت‌شان از رفتار قبلی تبدیل شود و او را برای بازگشت به زندگی سالم رهنمون سازد. 

مدیر کل زندان های استان تهران ضمن دعوت مراجع فضایی به گسترش دادرسی های الکترونیک و صدور احکام استفاده از پابند الکترونیک گفت: با ایجاد و توسعه بسترهای لازم، هر میزان حکم پابند صادر شود، به سرعت در اختیار زندانی قرار خواهیم داد.

در این دیدار، معاون دادستان در امور زندان ها نیز طی سخنانی اظهار داشت: با راه اندازی شوراهای حل اختلاف در ندامتگاه تهران بزرگ اغلب پرونده های ارجاعی به صلح و سازش ختم می شود، چنانچه مبلغ ردمال همان ابتدای امر به زندان اعلام شود، پرونده های بیشتری با کمک مددکاران زندان، کمیته صلح و سازش و شورای حل اختلاف مختومه و شاکیان نیز به حق خود می رسند.

 در ادامه دادستان تهران به همراه معاونان، دادستان های شهرستان تهران، قضات و دادیاران اجرای احکام و ناظر بر زندان و نیز مدیرکل زندان های استان تهران  از اندرزگاه های مختلف ندامتگاه به مدت سه ساعت بازدید کرده، ضمن گفتگو با مددجویان و بررسی پرونده ها و درخواست های مددجویان با دستور دادستان تهران ۶۵۰ نفر از مددجویان ندامتگاه تهران بزرگ امروز به مرخصی رفتند‌. ۵۰۰ نفر  از این تعداد به مرخصی. یک هفته ای و ۱۵۰ نفر مرخصی پایان حبس اعزام شدند.

همچنین از سوی قضات، درخواست های مددجویانی که نیاز به بررسی بیشتر داشت، جمع آوری گردید تا در کارگروه ویژه بررسی درخواستها طی همین هفته دستورات قضایی لازم صادر و به صورت گزارش به دادستان تهران ارائه شود.

منبع : ایلنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه