ارسال به دیگران پرینت

مصوبه مجلس برای مقابله با فرمان ضدمهاجرتی ترامپ

مجلس شورای اسلامی لایحه‌ای را تصویب کرده‌ که بر اساس آن 200 میلیارد تومان برای بازگرداندن ایرانیان مقیم امریکا در سال ۹۶ اختصاص می‌یابد.

مصوبه مجلس برای مقابله با فرمان ضدمهاجرتی ترامپ

۵۵آنلاین :

نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکشنبه (8 اسفند) بندی را به لایحۀ بودجه الحاق کردند که بر این اساس، بودجه‌ای برای جذب سرمایۀ ایرانیان مقیم امریکا اختصاص می‌یابد.

هدف از این مصوبه مقابله با فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان ازجمله ایران به امریکا است.

بر اساس این مصوبه، دولت مکلف می‌شود برای جذب نیروی انسانی و سرمایه‌های ایرانیان مقیم امریکا در سال 96 مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارتخانه‌های علوم و اقتصاد و دارایی قرار دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: «این مصوبه اقدامی در برابر عمل امریکایی‌ها است که از ایرانی‌ها برای حضور در کشور استقبال شود.»

محسن کوهکن، یکی از نمایندگان پیشنهاددهندۀ این لایحه، گفت: « این پیشنهاد در واکنش به اقدام ترامپ برای ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به امریکا است.»

وی افزود: «این مصوبه پیام روشنی به دنیا است که جمهوری اسلامی ایران برای تک‌تک تبعه‌های خود در تمام عالم ارزش قائل است و حتی اگر در امریکا نیز آن‌ها با نامهربانی مواجه شدند با اختصاص امکاناتی آغوشش را برای آن‌ها باز می‌کند و آغوش ایران برای همۀ ایرانی‌های مقیم امریکا همیشه باز است.»

ترامپ هفتم بهمن‌ماه با امضای یک فرمان اجرایی، سعی کرد ورود اتباع ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و سودان به خاک ایالات‌متحده را ممنوع کند اما دادگاه فدرال این کشور با صدور حکمی از اجرایی شدن این فرمان جلوگیری کرد.

منبع : پرس تی وی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه