ارسال به دیگران پرینت

وزیر دفاع اسرائیل:‌ آماده‌ ی حمله به ایران هستیم

گانتز حکومت ایران را «تهدیدی برای اسرائیل، خاورمیانه و تمام دنیا» دانست .

وزیر دفاع اسرائیل:‌ آماده‌ ی حمله به ایران هستیم

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل با اشاره به این که ایران تهدیدی برای کل خاورمیانه و دنیا است، تاکید کرد که اسرائیل آماده هجوم به ایران است.

گانتز، پنج شنبه 14 مرداد در گفت‌وگو با وبگاه «وای نت» گفت: «ایران در تلاش است که اسرائیل را همزمان در چندین جبهه به چالش بکشد به‌همین دلیل توانایی‌هایش در لبنان و غزه را تقویت می‌کند، به تشکیل گروه‌های شبه‌نظامی در عراق و سوریه اقدام می‌کند و از حوثی‌ها در یمن پشتیبانی می‌نماید.»

گانتز خاطرنشان کرد که «ما باید توانایی‌هایمان را برای مقابله با تهدیدهای همزمان در جبهه‌های متعدد ارتقا بدهیم چرا که در آینده با چنین چالش‌هایی روبرو هستیم.»

او همچنین اظهار داشت که دنیا می‌بایست از نیروی نظامی برای متوقف کردن تهدید ایران استفاده کند.

گزینه‌های اسرائیل

پیش از این نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل نیز گفته بود که کشورش حق پاسخ جداگانه به ایران در پی حمله به نفتکش «مرسر استریت» را برای خود محفوظ می‌دارد.

بنت با اشاره به همکاری نزدیک کشورش با کشورهای جهان برای پاسخ مناسب به ایران، گفت که اسرائیل می‌داند چگونه به تنهایی واکنش نشان بدهد و افزود: «جمهوری اسلامی باید بفهمد دیگر دوران به آتش کشیدن خاورمیانه از تهران، در حالی‌که آنجا با آرامش نشسته‌اند، تمام شده است.»

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که هیچ کس تردیدی در هویت حمله کننده به نفتکش ما در دریای عرب ندارد. او ادامه داد: «پس از هجوم به نفتکش سریعا با آمریکا، بریتانیا و دیگر کشورها تبادل اطلاعاتی انجام داده و دلایل قاطع خود را از هویت طرف مهاجم به آنها نشان دادیم.»

انکار ایران

در پی هجوم پهپادی به نفتکش اسرائیلی «مرسر استریت» که به کشته شدن دو پرسنل تبعه بریتانیا و رومانی آن انجامید، تنش میان اسرائیل و ایران به‌شدت افزایش یافت.

همزمان سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران هر گونه مسئولیت تهران در این حادثه را رد کرد. او همچنین گزارش‌ها در رابطه با ربودن یک کشتی دیگر توسط نیروهای مسلح ایران در نزدیکی امارات را نادرست دانست.

پیشتر نشریه بریتانیایی «لویدز لایست» و شرکت امنیت دریایی «دریاد گلوبال» اعلام کردند کشتی «اسفلت پرنسس» که با پرچم کشور پاناما حرکت می‌کند چهارشنبه 13 مرداد مورد هجوم افراد مسلح با هدف ربایش آن قرار گرفت.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      گو ......... ور ..... زیادی میزنه تنش میخا ........ بیاید براش گذاشتیم توی بشقا........

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه