ارسال به دیگران پرینت

جلسه بررسی تعطیلی دو هفته‌ای تهران در ستاد کرونا

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور وزرای کشور و بهداشت، پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران برای کنترل گونه دلتا کرونا در حال بررسی است.

جلسه  بررسی تعطیلی دو هفته‌ای تهران در ستاد کرونا

کیانوش جهانپور افزود: در پی نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص موج سهمگین و پنجم کرونا و پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای برای کاهش چرخش ویروس و بار بیمارستان ها، رهبر معظم انقلاب اسلامی از رئیس‌جمهور خواستند این موضوع بررسی شود و هر اقدامی که لازم است انجام گیرد.

وی گفت: آقای دکتر نمکی در نامه خود به رهبر انقلاب نوشته بود شاید دو هفته تعطیلی جدی و ایستادگی و بکارگیری نیروهای نظامی و انتظامی و برخورد با شکستن شیوه نامه‌ها بتواند تا حد قابل توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفس‌گیر بر همکاران ما بکاهد بر همین اساس هم اکنون قرارگاه مقابله با کرونا در حال تصمیم گیری در این باره است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: هر گونه تصمیم گیری در خصوص محدودیت‌های جدید در اسرع وقت به اطلاع عموم مردم می‌رسد.

تعطیلی دو هفته‌ای کشور جدی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، از ابتدای سال جاری، دو بار محدودیت‌های ۱۰ روزه در تهران و بسیاری از شهرها وضع شده است. هفته گذشته هم تهران به مدت شش روز تعطیل شد. اما در این سه بار تعطیلی، محدودیت‌های وضع شده اعمال نشد. نه گروه‌های شغلی غیرضروری تعطیل شدند و نه ادارات دولتی و خصوصی. رفت و آمدها در سطح شهر به قوت خود باقی بود.

حتی در تعطیلات شش روزه تهران، تعداد زیادی از مردم به سفر رفتند و اعمال جریمه یک میلیونی و ممنوعیت ورود و خروج از و به شهرهای قرمز اجرا نشد.

اما این بار وزیر بهداشت اعلام کرده که تعطیلی دو هفته‌ای تنها در صورتی می‌تواند در پیشگیری از کرونا موثر باشد که نیروهای نظامی و انتظامی تمام توان خود را به کار بگیرند و و برخورد محکمی داشته باشند.

مطالعه متن کامل گزارش دستور رهبری برای تعطیلی دو هفته ای پیشنهاد می‌شود.

 

منبع : تجارت نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه