ارسال به دیگران پرینت

استاندار تهران:

هیچ مجوزی برای برگزاری هیچ مراسمی در استان تهران صادر نخواهد شد

واکسیناسیون به ۱۹.۶ درصد جمعیت هدف رسیده که این موضوع جای قدردانی از دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین کمک شهرداری ها، هلال احمر و نیروی انتظامی دارد که از بدو شیوع کرونا ویروس به عنوان نیروی حامی در صدد هموار کردن شرایط بوده اند.

هیچ مجوزی برای برگزاری هیچ مراسمی در استان تهران صادر نخواهد شد

استاندار تهران با اشاره به شرایط شیوع کرونا ویروس و افزایش آمارها به همراه کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، اعلام کرد: هیچ مجوزی برای برگزاری هیچ مراسمی در استان تهران صادر نخواهد شد.

انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران ضمن قدردانی از تلاش های کادر درمان و دانشگاه های علوم پزشکی گفت: تا به امروز با توجه به اینکه کادر درمان در شرایط بسیار سختی مشغول کار هستند مشکل خاصی در بستری و ارائه خدمات به بیماران مشاهده نشده و در مراقبت های دارویی و درمانی نیز کم کاری شاهد نبودیم.

وی اظهار داشت: واکسیناسیون به ۱۹.۶ درصد جمعیت هدف رسیده که این موضوع جای قدردانی از دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین کمک شهرداری ها، هلال احمر و نیروی انتظامی دارد که از بدو شیوع کرونا ویروس به عنوان نیروی حامی در صدد هموار کردن شرایط بوده اند.

استاندار تهران ادامه داد: گزارش ها نشان می دهد در هفت هفته اخیر روند شیوع بیماری افزایشی بوده و بیماران ترخیصی کمتر از بیماران بستری بوده اند که این موضوع نگرانی هایی را ایجاد کرده است. همچنین در حوزه رعایت پروتکل های بهداشتی گزارش هایی که از ۴ تا ۱۰مرداد ماه نسبت به ۲۸ تیر تا سوم مرداد ماه گرفته شده است نشان از کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در پایانه های مسافربری درون و برون شهری، پاساژها، بانک ها، فرودگاه ها و رستوران ها و تالارها دارد. بر همین اساس فردا جلسه ای با حضور مسئولین این اماکن و اصناف گذاشته خواهد شد تا شرایط کشور به آنها گوشزد شود.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید کاهش رعایت پروتکل ها نه قابل باور و نه قابل تحمل است در حالی که کادر درمان با شیفت های مضاعف در صدد جبران کمبودها هستند نمی توان پذیرفت در نقطه مقابل برخی نسبت به رعایت پروتکل ها بی تفاوت باشند، بی تردید هر یک درصد کاهش رعایت پروتکل ها افزایش معناداری در آمارهای شیوع کرونا ویروس خواهد داشت.

استاندار تهران تاکید کرد: برای ماه محرم نیز ظرف امروز و فردا در ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع در دستور کار قرار می گیرد تا با رعایت شرایط خاصی و رعایت پروتکل ها مراسم اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در پایانه های حمل و نقل عمومی، رستوران ها، تالارها و پاساژها زیر ۴۵ درصد بوده لذا جلسه مشترکی در استانداری تهران با حضور نمایندگان دستگاه های قضایی و نظارتی برگزار خواهد شد تا شرایط به این افراد گوشزد شود از سوی دیگر باید نسبت به افزایش کلینیک های سرپایی در بیمارستان های استان تهران برای دریافت مراقبت های سرپایی شهروندان اقدامات لازم انجام شود.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه