ارسال به دیگران پرینت

نماینده مجلس:

اینستاگرام، اینترنت و محتوای فضای مجازی فیلتر نمی‌شوند

کشورهای چین، ترکیه و روسیه قانونی را در حوزه فضای مجازی تصویب کرده‌اند، اما ایران چنین قانونی نداشت و متاسفانه از بین ۱۲۱ نماینده‌ای که به این طرح رای مثبت دادند، فقط نام برخی نمایندگان افشا شد و این جنگ روانی علیه طرح واقعا جای تعجب دارد.

 اینستاگرام، اینترنت و محتوای فضای مجازی فیلتر نمی‌شوند

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح صیانت از فضای مجازی به دنبال حفظ حقوق کاربران در این فضا است و هیچکدام از موضوعات طرح شده مانند اینستاگرام، اینترنت یا محتوای آن حذف یا فیلتر نمی‌شوند.

فاطمه محمدبیگی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین افزود: اولویت مجلس در این طرح رسیدگی به کسب و کارهای فضای مجازی است و با اینکه سالها کسب و کار در فضای مجازی شکل گرفته اما تا الان قانونی نداشته است.

وی اضافه کرد: کشورهای چین، ترکیه و روسیه قانونی را در حوزه فضای مجازی تصویب کرده‌اند، اما ایران چنین قانونی نداشت و متاسفانه از بین ۱۲۱ نماینده‌ای که به این طرح رای مثبت دادند، فقط نام برخی نمایندگان افشا شد و این جنگ روانی علیه طرح واقعا جای تعجب دارد.

محمدبیگی تصریح کرد: این طرح از ۱۰ سال قبل پیش نویس شده بود، اما سال گذشته دی ماه ۹۹ در دستور کار قرار گرفت و بنده یکی از امضا کنندگان آن بودم، ایراداتش در کمیسیون فرهنگی برطرف شده و مواد آن ممکن است از ۳۷ مورد افزایش یابد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص برخورد با رانت و واسطه‌گری گفت: کمیسیون اصل ۹۰ در این دوره با جدیت بیشتری نسبت به قبل وارد عمل شده و گزارش‌های متعددی به این کمیسیون ارسال شده است که اگر در دوره‌های قبلی مجلس این جدیت صورت می‌گرفت، برخورد با فساد و رانت وضعیت بهتری داشت.

محمدبیگی به صف‌های طولانی مرغ اشاره کرد و گفت: سال گذشته تذکرات و برآوردهای متعددی را اعلام کردیم و نتیجه به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داده شد؛ حتی کار به جایی رسید که وزیر جهاد کشاورزی کارت زرد گرفت، اما کسی توجه نکرد که امیدواریم وزیر جدید دولت سیزدهم این نواقص را در استان قزوین برطرف سازد.

 

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اختلاف در مجمع نمایندگان استان اظهار داشت: همیشه مجمع نمایندگان در ادوار گذشته هم با اختلاف سلیقه همراه بوده و اکنون نیز از این قائده مستثنی نیست، اما این به آن معنی نیست که رویه مجمع با مشکل مواجه شود و مورد خاصی در این رابطه وجود ندارد.

محمدبیگی با بیان اینکه قزوین در حوزه زیر ساخت درمان و سلامت ۲۰ تا ۳۰ سال نسبت به استان‌های دیگر عقب‌تر است، اظهار داشت: افزایش پایگاه‌های اورژانس به پنج مرکز، افزایش ۶۰ درصدی جذب کادر پزشکی، ۲ برابر شدن تخت‌های بیمارستانی، جذب ۱۱۱ کادر بهداشت و درمانی برای بیمارستان رحیمیان، استخدام ۴۶ نیروی متخصص پزشکی، پیگیری برای افتتاح بیمارستان محمدیه و مهرگان، پیگیری برای احداث مرکز درمانی اقبالیه و شبانه روزی شدن درمانگاه رازمیان الموت از اقداماتی بود که در این یکسال صورت گرفت.

دبیر کمیسیون بهداشت و سلامت مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: خرید یک دستگاه بالگرد به قیمت ۴۰۰ میلیارد تومان در دستور کار استان قرار دارد و با پیگیری من ۱۱ پد بالگرد نیز آماده شده که قرار است با افزایش آن به ۳۲ مورد پد مراسم افتتاح آن در استان برگزار شود.

محمدبیگی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که همواره مورد پیگیری من قرار داشت، افزایش حقوق کادر درمان و پزشکی تا ۲۰ درصد بود که البته قرار شد کارانه پزشکان و پرستاران و پیراپزشکان نیز افزایش یابد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بر اهمیت طب سنتی تاکید کرد و گفت: بودجه اختصاصی طب سنتی در مجلس یازدهم احیا شد و پیگیری برای ادغام طب سنتی در طب کلاسیک با هدف تجمیع داروهای طب سنتی برای مقابله با ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت.

محمدبیگی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با ویروس کرونا بیان داشت: حمایت از واکسن داخلی، بازدید میدانی از مراکز واکسن سازی، پیگیری واکسیناسیون سراسری، پیگیری افزایش میزان خرید واکسن ایمن از کشورهای مختلف از اقداماتی بوده که در حوزه ویروس کرونا انجام شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۱ شرکت واکسن ساز در کشور فعال هستند که ۶ شرکت محصول قابل توجه و اطمینانی تولید کرده و از بین آن‌ها سه شرکت در آستانه تولید انبوه قرار گرفته است که محصول انبوه آن‌ها به نام کوو-برکت به صورت گسترده به مردم ارائه می‌شود.

محمدبیگی همچنین در خصوص طرح چشمه نور در استان قزوین تاکید کرد: من به عنوان وکیل مردم حامی اصلی طرح چشمه نور هستم؛ چراکه این یک ابر طرح در مقیاس خاورمیانه است که باید هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود؛ به هرحال واقعیت این است که قزوین همانند گذشته به عنوان مرکز علم و دانش شناخته می‌شد و باید کاری کنیم تا ۲ هزار دانشمند در ۲۷ حوزه علمی در این چشمه نور فعالیت کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی سپس به نواقص اینترنت نواحی کم برخوردار و محروم استان قزوین اشاره کرد و گفت: در این حوزه با پیگیری مجلس ۲۰۰ میلیارد تومان به تقویت اینترنت و دکل‌های مخابراتی اختصاص یافته و اکنون به جایی رسیده که تمام روستاهای صعب العبور الموت و طارم نه تنها آنتن تلفن همراه و تلویزیون دارند بلکه از پوشش اینترنت نیز برخوردار هستند.

به گفته محمدبیگی در روابط دیپلماتیک ۶ ماه است که گروه دوستی پارلمانی با ۱۴ عضو برای تحکیم روابط با سوریه و لبنان به عنوان کشورهای مقاومت کارهایی صورت گرفته و دیدارهای خیلی مهمی با وزرای سوریه انجام شده است، همچنین مستشاران دفاعی و نظامی و نمایندگان سپاه قدس و نماینده ولیه فقیه در سوریه را دیدار کردیم که دستاوردهای بسیاری داشته تا از به بعد شاهد تبادل روزافزون مبادلات تجاری و اقتصادی و تکنولوژی باشیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: سوال من در خصوص علت تعطیلی سه ساله کنسولگری ایران در سوریه با صحبت‌های محمدجواد ظریف وزیر محترم امور خارجه مصادف شد و به خوبی پخش نشد، اما در کل این سوال باعث شد تا کنسولگری باز شوپ و اکنون دانشجویان و فعالان مختلفی به واسطه آن در کشور سوریه مشغول به کار شوند.

محمدبیگی در حوزه حمایت از جوانان و نهاد خانواده اظهار داشت: اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای جهیزیه دختران دهک‌های پایین با حمایت سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اختصاص زمین و تسهیلات مسکن و افزایش مرخصی بارداری به ۹ ماه، تدارک سهام آتیه فرزندان برای متولدین سال جاری به بعد، اعطای وام ازدواج بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان و اختصاص تسهیلات برای فرزندان تازه به دنیا آمده از دیگر اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از یکسال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۸۱۳ تذکر کتبی در مجلس یازدهم‌ عنوان شده که برابر با چهارسال مجلس دهم است؛ همچنین طرح پرداخت تسهیلات ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی کم بهره برای ساخت مسکن، طرح افزایش مالیات بر خانه‌های خالی و طرح عرضه خودرو در بورس از مهم‌ترین مصوباتی بود که تاکنون به تصویب رسیده است.

محمدبیگی در پایان پیشاپیش روز خبرنگار را تبریک گفت و یادآور شد: رسانه‌ها چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای مردم هستند و به عنوان حلقه اتصال نمایندگان و مردم اقداماتی را انجام می‌دهند تا بتوانیم امورات مردم را به نحو مطلوب در خانه ملت پیگیری کنیم.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • پرهام ارسالی در

      < شما که راس می گین

    • ناشناس ارسالی در

      اگه راست میگید مطالب مستهجن این شبکه راحذف کنید

      • ناشناس ارسالی در

        خب یکی از کارهای صیانت همینه دیگه

    • آریا ارسالی در

      خودتونید پس فردا به بهانه عدم همکاری شرکت هاشون همه شون رو فیلتر می کنید

    • ناشناس ارسالی در

      نمیتونید و الا میکردید

    • ناشناس ارسالی در

      آقا طرح صیانت چه ربطی به این توضیحات شما داشت
      ضمنا اصل موضوع صیانت چیه توضیح بدید مگه نمیگید فیلتر کردن نیست پس چیه واضح و شفاف توضیح بدین

    • رضا ارسالی در

      من فقط تاسف میخورم که وقت و هزینه ام را بابت خواندن اینهمه مطلب بدرد نخور و مذخرف هدر دادم. متاسفانه مجلس شورای اسلامی شده جای یک عده راحت طلب......

    • خاطرع ارسالی در

      کی قط میشه

    • ناشناس ارسالی در

      نمایندگان مجلس اگر به فکر حل مشکلات مردم بودند، وضعیت ما الان اینطور نبود.

    • ناشناس ارسالی در

      یعنی همه جاقزوین اوله:/
      کجای دنیاامضای یه نماینده بایدسرنوشت یه کشورو بسازع

    • محمد امین ارسالی در

      بله درسته قرار نیست فیلتر کنن فقط قراره انقدر پهنای باند این شبکه هارو کم‌ کنن که دیگه عملا غیر قابل استفاده بشه!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه