ارسال به دیگران پرینت

شرکت وزیر خارجه هند در مراسم تحلیف رئیسی

رسانه‌های هند گزارش کردند که وزیر خارجه این کشور در مراسم روز پنجشنبه هفته جاری تحلیف ریاست‌جمهوری رئیسی شرکت می‌کند.


شرکت وزیر خارجه هند در مراسم تحلیف رئیسی

شبکه تلویزیونی «ویون» هند گزارش کرد که «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه  «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور منتخب ایران به عنوان نماینده هند شرکت می‌کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری  رئیسی قرار است با حضور چندین سران کشورها و وزرای خارجه جهان برگزار شود.

این دومین سفر جایشانکار به ایران در ظرف یک ماه محسوب می‌شود و ماه گذشته وزیر خارجه هند در جریان سفر به مسکو، در ایران توقف کرد و با رئیسی دیدار کرد و پیام شخصی «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند را به رئیس‌جمهور منتخب ایران تقدیم کرد.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی ویون، جایشانکار پس از دیدار ماه گذشته خود با رئیس‌جمهور منتخب ایران در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، این گونه نوشت: «عمیقاً تعهد وی (رئیسی) برای تقویت روابط دوجانبه‌امان و گسترش همکاری در زمینه موضوعات منطقه‌ای و جهانی را ارج می‌نهیم».

اواسط تیرماه، رسانه‌های هندی ضمن اعلام خبر دعوت ایران از این کشور برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری رئیسی، از پذیرش این دعوت از سوی دهلی نو خبر داده بودند اما هیچ اشاره‌ای به فردی که قرار است در این مراسم شرکت کند، نشده بود.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه