ارسال به دیگران پرینت

رومانی ایران را به دست داشتن در سانحه نفتکش اسرائیلی متهم کرد

وزارت امورخارجه رومانی نیز همگام با آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی مدعی دست داشتن ایران در حمله به نفتکش اسرائیلی در دریای عمان شد.


رومانی ایران را به دست داشتن در سانحه نفتکش اسرائیلی متهم کرد

وزارت امورخارجه رومانی نیز همگام با آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی مدعی دست داشتن ایران در حمله به نفتکش اسرائیلی در دریای عمان شد.

به گزارش  پایگاه خبری رومانیا اینسایدر، وزارت امورخارجه رومانی همصدا با مقامات صهیونیستی مدعی شد که ایران در حادثه حمله به نفتکش مِرسِر استریت در سواحل عمان دست داشته است.

در همین راستا، وزارت امورخارجه رومانی با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله به مرسر استریت اعلام کرد که سفیر ایران در بخارست را احضار کرده و خواستار توضیح تهران در رابطه با این حادثه شده است.

 

رسانه های خبری روز پنج شنبه اعلام کردند که یک نفتکش متعلق به یک شرکت صهیونیستی در نزدیکی عمان هدف حمله قرار گرفت که در اثر آن دو تن از خدمه کشتی، شامل یک بریتانیایی و یک رومانیایی جان خود را از دست دادند.

 

مقامات صهیونیستی و همچنین انگلیس و آمریکا در ادعایی و بدونه ارائه هیچ مدرکی ایران را متهم به دست داشتن در این حادثه کرده و می گویند که حمله کار ایران بوده است.

 

این ادعاهای ساختگی و بی اساس در حالی مطرح می شود که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونسیتی و آمریکا نسبت به ایران در مورد دست داشتن تهران در حمله به نفت کش اسراییلی و تلاش این رژیم برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت: موجودیت رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام زدن های واهی بردارد و این بار اول نیست که این رژیم اشغالگر چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می کند.

این دیپلمات ارشد ایرانی با بیان اینکه این رژیم هر جایی که رفته با خود ناامنی، ترور و وحشت برده است تصریح کرد: مسئولیت وضعیت فعلی بر عهده آنانی است که پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کرده اند.

 

خطیب زاده با تاکید بر اینکه اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در این ارتباط محکوم است، گفت: آنها باید بدانند با این فرافکنی ها دردی از دردهایشان دوا نمی شود و هر کس باد بکارد طوفان درو می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: ایران لحظه ای در دفاع از امنیت خود و منافع مردمش تردید نمی کند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه