ارسال به دیگران پرینت

کشته شدن ۸۹ نفر از نیروهای تکفیری در صحرای سینا

مصر از کشته شدن ۸۹ نفر از عناصر تروریستی و تکفیری بسیار خطرناک در شمال صحرای سینا توسط نیروهای ارتش این کشور خبر داد.

 کشته شدن ۸۹ نفر از نیروهای تکفیری در صحرای سینا

ارتش این کشور امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان درگیری با نیروهای تروریستی و تکفیری در شمال صحرای سیناء، ۸۹ نفر از  نیروهای تروریستی و هشت نفر از نیروهای ارتش این کشور نیز جان خود را از دست دادند. 

ارتش مصر به نام این گروه تروریستی و تکفیری اشاره‌ای نکرده است. 

بر اساس این گزارش، در جریان این عملیات، ۷۳ قبضه سلاح سبک، ۱۴۰ بسته مهمات، پنج هزار و ۶۰۶ فشنگ مختلف، ۳۴ دستگاه بی سیم، یک فروند پهپاد مجهز به دوربین و دستگاه دید در شب، یک دستگاه کامپیوتر دستی (لپ تاپ) ، تعدادی تلفن همراه و مقداری پول از نیروهای تروریستی و تکفیری کشف و ضبط شد.  

فرماندهی کل نیروهای مسلح مصر با اشاره به اینکه در این عملیات همچنین ۴۰۴ دستگاه مواد منفجره در محورها و جاده‌های اصلی کشف و منهدم شد، اضافه کرد که چهار کمربند انفجاری و همراه با ۵۲ دستگاه خودرو و ۵۹ موتورسیکلت مورد استفاده نیروهای تکفیری کشف و منهدم شد. 

بر اساس این بیانیه، مرزبانان با همکاری نیروهای مهندسی نظامی موفق به کشف و تخریب ۱۳ دهانه تونل که نیروهای تروریستی برای نفوذ به شمال سیناء از آن‌ها استفاده می‌کردند،  شدند. 

ارتش مصر در این بیانیه اضافه کرد که در چارچوب تشدید تدابیر امنیتی در منطقه استراتژی غربی، نیروی هوایی با هماهنگی نیروهای گارد مرزی موفق به هدف قرار دادن و انهدام ۲۰۰ وسیله نقلیه چهارچرخ که بعضی از آن‌ها حامل اسلحه و مهمات برای نفوذ به مناطق ممنوعه در مرز غربی و جنوبی کشور بودند، شدند.  

این بیانیه با اشاره به اینکه یک عملیات بزرگ نیز برای از بین بردن گیاهان مخدر در جنوب سیناء انجام شده است، افزود: در پی این عملیات،  ۸۴۲ مزرعه کشت گیاه مخدر بانجو (ماریجوانا) و  یک هزار و ۱۱۴ مزرعه گیاه خشخاش از بین رفت. 

تکفیری‌ها به دنبال شکست در برخی از کشورهای منطقه مانند سوریه و عراق در سال‌های اخیر به دیگر کشورهای منطقه از جمله شمال افریقا فرار کرده و موجب ناامن شدن این کشورها شده‌اند. 

فعالیت گروه‌های تروریستی در سینای شمالی متمرکز است، اما این گروه‌ها گاهی حملاتی را در مرکز و جنوب سینا و یا دیگر شهرهای مصر نیز انجام می‌دهند. 

گروه موسوم به «انصار بیت‌المقدس» خطرناک‌ترین گروه‌ افراطی در شبه جزیره سینا است که پس از بیعت با گروه تروریستی «داعش» ، نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داد.

 

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه