ارسال به دیگران پرینت

ربات عجیب و ترسناک | این ربات نابینا است

پژوهشگران آمریکایی نوعی ربات تحویل کالای دو پا و البته تا حدودی عجیب و ترسناک طراحی کرده اند که ۵ کیلومتر در ۱ ساعت را بدون سنسور دوربین حرکت می‌کند.

 ربات عجیب و ترسناک  |  این ربات نابینا است

پژوهشگران آمریکایی نوعی ربات تحویل کالای دو پا و البته تا حدودی عجیب و ترسناک طراحی کرده اند که ۵ کیلومتر در ۱ ساعت را  بدون سنسور دوربین حرکت می‌کند.

این ربات با استفاده از یادگیری ماشینی کار می‌کند و در عین حال اولین ربات دو پا در جهان است که این کار را انجام داده است.

این ربات Cassie نام دارد و اخیراً با پیاده روی از مسافت پنج کیلومتری در محیط بیرون از آزگایشگاه، در کمتر از یک ساعت با یک بار شارژ از یک مسیر جدید عبور کرده است.

این ربات توسط پروفسور حوزه روباتیک، جاناتان هرست از دانشگاه ایالتی اورگان در ایالات متحده طراحی شده است. یکی از بزرگترین چالش‌ها در هنگام ایجاد یک ربات دوپا این است که به تعادل پویا نیاز دارد چرا که توانایی صاف ماندن در حین حرکت، که در حین دویدن چالش برانگیزتر می‌شود، بسیار مهم است.

این ربات در واقع به خود آموخت که با کمک الگوریتم یادگیری ماشینی کار کند و تقریباً بدون محدودیت تنظیمات ظریفی انجام دهد تا بتواند حتی در حین حرکت شدید نیز قائم بماند. چیزی که بسیار جذاب‌تر است این است که این ربات از هیچ دوربین یا سنسور LiDAR برای حرکت استفاده نمی‌کند. این ربات نابینا است، اما اطلاعات مربوط به زمین را بر اساس تماس اندام هایش دریافت می‌کند.

ربات

ربات مذکور این مسیر پنج کیلومتری را در ۵۳ دقیقه و سه ثانیه طی می‌کند. جاناتان هرست در بیانیه‌ای گفت: "دانشجویان آزمایشگاه رباتیک پویا در دانشکده مهندسی OSU، تخصص بیومکانیک و روش‌های کنونی کنترل ربات را با ابزار‌های جدید یادگیری ماشین ترکیب کردند. این نوع رویکرد جامع، سطوح عملکردی شبیه حیوان را ایجاد می‌کند که فوق العاده هیجان انگیز است. "

وی افزود: "در آینده‌ای نه چندان دور، همه ربات‌ها را در بسیاری از نقاط زندگی روزمره خود می‌بینند و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، ربات‌هایی که در کنار ما کار می‌کنند و کیفیت زندگی ما را بهبود می‌بخشند. "

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه