ارسال به دیگران پرینت

روسیه: در مذاکرات ثبات راهبردی با آمریکا به توافق نرسیدیم

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای و موشکی روسیه اعلام کرد که در گفت و گو با آمریکا در باره تسلیحات دفاعی و تهاجمی به توافق نرسیدند.

روسیه: در مذاکرات ثبات راهبردی با آمریکا به توافق نرسیدیم

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای و موشکی روسیه اعلام کرد که در گفت و گو با آمریکا در باره تسلیحات دفاعی و تهاجمی به توافق نرسیدند.

ریابکوف روز چهارشنبه در پایان مذاکرات روسیه و آمریکا در مورد مسائل ثبات راهبردی در ژنو در جمع رسانه ها افزود: یکی از موضوعات کلیدی این دیدار، چگونگی تلاش طرف های روسی و آمریکایی برای خروج روابط دوجانبه در عرصه کنترل تسلیحات از وضعیت بحرانی کنونی بود.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما نتوانستیم برای این سوال پاسخی بیابیم زیرا مساله پیچیده ای است.

وی ادامه داد: این سوال، مدت بسیار طولانی نادیده گرفته شده بود و در زمان حاضر ما در آغاز این روند هستیم که برای خروج از بحران در کنترل تسلیحاتی چکار باید بکنیم و چه اقداماتی باید صورت بگیرد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و وندی شرمن دستیار وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه درژنو سوئیس درباره کنترل تسلیحاتی رایزنی کردند.

ریابکوف گفت: آمریکا در رایزنی های درباره ثبات راهبری در ژنو آمادگی خود برای گفت و گوهای سازنده با روسیه را نشان داد. این یک نکته مثبت است.

وی یادآورشد که هیات بزرگی از طرف آمریکا در مذاکرات شرکت کرده بود و اعضای این هیات بخش های مختلف وزارت خارجه آمریکا را در برمی گرفت.

در همین حال معاون وزیر خارجه روسیه گفت که هیات های روسی و آمریکایی در رایزنی های ژنو نتوانستند در مورد گفت و گو درباره تسلیحات تهاجمی و دفاعی با مهمات هسته ای و غیرهسته ای به توافق برسند.

وی افزود: ما برای این هدف تلاش می کنیم و این مساله پوشیده ای نیست و می خواهم در چارچوبی که اعلام کرده ایم درباره ان گفت و گو کنیم اما با طرف آمریکایی درباره این موضوع به توافق نرسیدیم.

ریابکوف توضیح داد که طرف آمریکایی می خواهد درباره موضوعات دیگر گفت و گو کند.

معاون وزیر خارجه روسیه امکان ورود چین به مذاکرات روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی را بسیار پایین خواند.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه و مسئول امور مربوط به روابط با آمریکا در دولت روسیه به تازگی به خبرگزاری تاس گفته بود که مسائل مربوط به ثبات راهبردی (مسائل مورد اختلاف در عرصه های موشکی و هسته ای) در مذاکرات ژنو مطرح و بررسی خواهد شد.

ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه یادآورشد که گفت و گوهای روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی باید موضوع فضا را به صورت گسترده در بر بگیرد.

وی به رسانه های روسی گفت: آمریکا روی حوزه بسیار محدودی تمرکز می کند، برای مثال، روی موضوع زباله های فضایی، اما مسکو خواستار «بررسی گسترده تر» موضوع فضا در مذاکرات آتی است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه