ارسال به دیگران پرینت

وضعیت قرمز در ۲۳ شهرستان استان فارس

طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۳ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان های استان فارس بستری شده‌اند.

 وضعیت قرمز در ۲۳ شهرستان استان فارس

وضعیت فارس به لحاظ شیوع کرونا در پیک پنجم، به شرایط بحرانی نزدیک می‌شود و همچنان شمار قابل توجهی از شهروندان، بی توجه به آن، حتی از رعایت اصول اولیه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت نمی‌کنند.

 

استان فارس با ۳۶ شهرستان، به واسطه همجواری با استان‌های جنوبی، از روزهای ابتدایی تیرماه، شاهد افزایش آمار مبتلایان به کروناویروس، تعداد بیماران نیازمند بستری و مرگ‌های ناشی از این بیماری بود و اکنون بیش از دو سوم شهرستانهای آن با وضعیت قرمز کرونا مواجه شده و شاهد وقوع مرگ در گروه کودکان زیر دوسال هستیم و تعداد قربانیان ساعتی افزایش می‌یابد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شنبه ۲ مرداد به خبرنگاران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۳ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان های استان فارس بستری شده‌اند.

 

عبدالرسول همتی تعداد کل بیماران بستری در بیمارستانهای فارس را هم اینک ۲۵۰۲ نفر اعلام و با بیان اینکه از این تعداد، ۲۸۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند، گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ بیمار فوت کردند. این یعنی هر ساعت حدود یک بیمار جان خود را از دست می‌دهد.

 

همتی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا در فارس تاکنون ۵۰۴۷ نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند، گفت: طی این مدت از کل ۳۲۷ هزار و ۲۶۰ بیمار، خوشبختانه ۲۸۹ هزار و ۷۳۴ نفر، بهبود یافته‌اند.

 

این مقام مسئول یادآور شد که ۳۰۵ هزار و ۶۷۵ بیمار با انجام ۱ میلیون و ۴۷ هزار و ۳۳ تست تشخیص مولکولی و ۲۱ هزار و ۵۸۵ بیمار مثبت با انجام ۱۲۳ هزار و ۲۷۵ تست سریع در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، در فارس شناسایی شده‌اند.

 

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز با اشاره به قرمز شدن وضعیت ۲۳ شهرستان از ۳۶ شهرستان استان فارس، گفت: با توجه به شدت سرایت پذیری کرونای دلتای هندی و گسترش بالای آن در بین خانواده ها و اجتماعات، نیاز است حساسیت ها در رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بیشتر شود.

 

او با بیان اینکه تا کنون ۶۰۶ هزار و ۸۹۰ دوز واکسن علیه بیماری کووید۱۹ به مردم استان فارس تزریق شده است گفت: تمامی مراکز انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در فارس فعال بوده و از امروز افراد بالای ۵۸ سال در فارس بر علیه این بیماری واکسینه می شوند. 

 

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده علائم بالینی مشکوک به کروناویروس به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس(۱۶ ساعته) مراجعه کنند و از مراجعه مستقیم به بیمارستان ها و مراکز درمانی خودداری کنند.

 

همتی یادآور شد: ۴۶ مرکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان فعال است که از این تعداد، ۱۱ مرکز به شهر شیراز اختصاص دارد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه