ارسال به دیگران پرینت

سازمان هواشناسی هشدار داد | رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید

سازمان هواشناسی کشور هشدار داد: ادامه فعالیت سامانه موسمی همراه با رشد ابر‌های همرفتی به‌ویژه در روز شنبه (دوم مردادماه)، احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها را در پی خواهد داشت. توصیه شده تا افراد در تردد و استقرار و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات احتیاط کنند.


 سازمان هواشناسی هشدار داد |  رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید

سازمان هواشناسی کشور هشدار داد: ادامه فعالیت سامانه موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در روز شنبه (دوم مردادماه)، احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها را در پی خواهد داشت.

این سامانه که از روز شنبه آغاز می‌شود و در روز یکشنبه (وم مردادماه) ‌پایان می‌پذیرد، با رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ همراه خواهد بود و منطقه اثر آن در روز نخست، استان‌های فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و شمال آذربایجان شرقی است.

این سامانه در روز یکشنبه در استان‌های هرمزگان، نیمه جنوبی فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان تداوم خواهد یافت و احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا از جمله مخاطرات آن خواهد بود.

کارشناسان سازمان هواشناسی توصیه کردند: افراد احتیاط را در زمان توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، در فعالیت‌های کوهنوردی و تقویت سازه‌های موقتی و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین در عبور از مجاورت سازه‌های نیمه کاره در دستور کار خود قرار دهند.

همچنین سامانه دوم بارشی از روز شنبه در گیلان و غرب مازندران آغاز خواهد شد که با بارندگی (گاهی رگباری و شدید)، رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

بر اثر فعالیت این سامانه بارشی نیز آبگرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها و برخورد صاعقه در دامنه و ارتفاعات احتمال می‌رود.

توصیه شده تا افراد در تردد و استقرار و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات احتیاط کنند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      انشاالله

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه