ارسال به دیگران پرینت

قهوه و محافظت از بدن در برابر ویروس کرونا!

طبق تازه‌ترین مطالعات انجام‌شده، خاصیت جدیدی از قهوه کشف شده است: حفاظت از بدن در برابر ویروس کووید-19!

قهوه و محافظت از بدن در برابر ویروس کرونا!

مترجم: مینا شهری

طبق تازه‌ترین مطالعات انجام‌شده، خاصیت جدیدی از قهوه کشف شده است: حفاظت از بدن در برابر ویروس کووید-19!

شروع کردن روز با یک فنجان قهوه، و نوشیدن چند وعده از آن در طول روز، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری کووید-19 را کاهش دهد.

پژوهشی که توسط محققان دانشگاه نورث‌وسترن انجام شد، نشان داد که نوشیدن یک یا چند فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر ابتلا به کووید-19 را تا 10% کاهش دهد.

در این مقاله که در مجله‌ی Nutrients منتشر شده است، چندین ماده‌ی غذایی مختلف مورد بررسی قرار گرفته تا به این نتیجه برسند که آیا میان عادات غذایی و محافظت در برابر ویروس کرونا، ارتباطی وجود دارد یا خیر.

محققان، برنامه‌ی غذایی 40.000 بزرگسال بریتانیایی را مورد بررسی قرار دادند. در برنامه‌ی روزانه‌ی این افراد، چای، قهوه، ماهی سرخ‌شده، گوشت فرآوری‌شده، گوشت قرمز، میوه و سبزیجات قرار داشت.

از آن‌جا که نوع بسیار مسری ویروس کرونا، یعنی کرونای دلتا، این روزها بسیار فراگیر شده، آیا بهتر نیست یک فنجان دیگر قهوه بنوشید؟

چرا قهوه از بدن در برابر ویروس کووید-19 محافظت می‌کند؟

قهوه، علاوه بر این که میزان کافئین قابل توجهی را به بدن وارد می‌کند، می‌تواند سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت نماید.

محققان خاطر نشان کردند که قهوه یکی از عوامل اصلی جذب پلی‌فنول در بدن است، به خصوص اسیدهای فنولیک که در صورت ترکیب شدن با ویتامین C، E و کاروتنوئیدها، می‌توانند از بدن در برابر سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و التهابات محافظت کنند.

علاوه بر این، قهوه خاصیت آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی دارد و می‌تواند خطر ابتلا به ذات‌الریه را در بزرگسالان کاهش دهد. کافئین حاوی نوعی دارو به نام تئوفلین است که گشادکننده‌ی مجاری هوایی بوده و می‌تواند مسیرهای تنفسی ریه‌ها را باز نماید. در نتیجه به دنبال مصرف آن، ممکن است علائم بیماری کاهش یافته و مشکلات تنفسی تسکین پیدا کنند.

به طور کلی، قهوه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، اما به گفته‌ی محققان، اثر محافظتی قهوه از بدن، در برابر ویروس کووید-19، هم‌چنان نیاز به تحقیق و بررسی بیشتری دارد. 

میوه‌ها و سبزیجات نیز به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی و ضدویروسی، خطر ابتلا به کووید-19 را کاهش می‌دهند. از طرف دیگر، گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس، ممکن است خطر ابتلا به نوع شدید کرونا را افزایش بدهند.

قهوه و محافظت از بدن در برابر سایر بیماری‌ها

یکی از مطالعات انجام شده توسط انجمن قلب آمریکا، نشان داد، در افرادی که به طور مرتب حداقل سه فنجان قهوه در طول روز مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به سکته‌ی مغزی یا حمله‌ی قلبی تا یک سوم کاهش پیدا می‌کند. با هر فنجان قهوه، خطر وقوع احتمالی مشکلات قلبی و عروقی به مقدار قابل‌توجهی کم می‌شود.

بر اساس سایر تحقیقات انجام‌شده، قهوه می‌تواند به کاهش ریسک یکی از بدترین انواع سرطان، یعنی سرطان پروستات، کمک کند.

محققان چینی اعلام کردند که هر فنجان قهوه‌ای که هر فرد می‌نوشد، 1% خطر ابتلا به سرطان پروستات را در بدن خود کاهش می‌دهد. مردانی که به طور منظم روزانه 2 تا 9 فنجان قهوه می‌نوشند، در مقایسه با مردانی که قهوه مصرف نمی‌کنند، یا نهایت 2 فنجان در روز قهوه می‌نوشند، 9% کمتر دچار سرطان می‌شوند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه