ارسال به دیگران پرینت

چرا تخت نوزاد نوجوان بهترین گزینه برای خرید سیسمونی است؟

اگر منتظر اضافه شدن عضو جدیدی به خانواده خود هستید، حتما به عنوان والدین حساس، دغدغه‌ی طراحی دکوراسیون اتاق کودک خود را دارید و برای ایجاد فضایی راحت و زیبا در حال بررسی گزینه‌ها و نحوه انتخاب تخت کودک هستید.

چرا تخت نوزاد نوجوان بهترین گزینه برای خرید سیسمونی است؟

اگر منتظر اضافه شدن عضو جدیدی به خانواده خود هستید، حتما به عنوان والدین حساس، دغدغه‌ی طراحی دکوراسیون اتاق کودک خود را دارید و برای ایجاد فضایی راحت و زیبا در حال بررسی گزینه‌ها و نحوه انتخاب تخت کودک هستید. تخت خواب کودک معمولاً بزرگترین و اصلی‌ترین قطعه‌ی مبلمان اتاق کودک را تشکیل می دهد و در طی چند سال اول زندگی امن ترین مکان برای کودک است. با وجود گزینه های فراوان در بازار، روند انتخاب تخت خواب مناسب کودک می‌تواند گیج کننده و حتی کمی طاقت فرسا باشد.

داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع تخت خواب کودک، کیفیت و استانداردهای آن‌ها، می‌تواند تا حد زیادی در انتخاب این وسیله ضروری اتاق کودک به ما کمک کند. عوامل مختلفی وجود دارد که باید قبل از انتخاب تخت نوزاد در نظر گرفته شود. در این مقاله ما انواع سرویس خواب کودک را با تمام ویژگی‌های آنها بررسی کرده‌ایم.

 

انواع سرویس خواب کودک

  • سرویس خواب نوزادی
  • سرویس خواب نوجوان
  • سرویس خواب چند منظوره یا سرویس خواب نوزاد نوجوان

 

 

  • تخت نوزادی:

این تخت خواب‌ها بسیار کوچک هستند و نهایتا تا 3-4 سالگی کودک (بسته به رشد کودک) قابلیت استفاده دارند. این تخت‌ها در اطراف خود میله‌هایی دارند که مانع افتادن کودک از تخت می‌شود. میله‎های تخت معمولا متحرک هستند وقابلیت تنظیم دارند تا مادر برای گذاشتن و برداشتن نوزاد از داخل تخت با مشکل مواجه نشود. بعضی از مدل‌های آن چرخ دار هستند که حتما باید از کیفیت ترمز چرخ‌ها مطمئن باشید.

بیشتر تخت‌های نوزادی استاندارد حداقل سه و گاهی چهار سطح تنظیم تشک مناسب با رشد کودک دارند، به این معنی که این تخت‌ها به طور معمول می‌توانند تا زمانی که کودک برای انتقال به  تخت بزرگتر آمادگی ندارد، مورد استفاده قرار گیرند.

تخت‌های نوزادی در مقایسه با تخت‌های کوچک و جایگزین‌های تخت مانند باسنت و تخت کنار مادر، فضای قابل توجهی را اشغال می‌کنند.

در مقایسه با تخت خواب‌های کوچکتر، تخت خواب‌های نوزادی معمولاً گران ترند و مونتاژ و جداسازی قطعات آنها پیچیده‌تر است و پس از مونتاژ به راحتی جابجا نمی‌شوند.

ttcx

 

 

  • تخت نوجوان:

این مدل تخت خواب برای سنین کودکی و نوجوانی مناسب هستند و از سن ۴ تا ۱۲ سالگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تخت‌ها ابعاد بزرگتری نسبت به تخت‌های نوزادی دارند. طول این تخت‌ها معمولا بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ سانتیمتر است و بچه‌ها در سن رشد می‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند. سرویس خواب‌ نوجوان معمولا همراه با کمد، دراور، میز کامپیوتر، پاتختی، میز آرایش و کتابخانه ارائه می‌شود.

 

ttcxdd

 

  • تخت نوزاد نوجوان:

همانطور که از نام آن پیداست، این تخت همزمان با رشد کودک شما در دوران نوزادی، خردسالی و نوجوانی، برای استفاده های مختلف قابل تبدیل است. این سرویس خواب با نام‌های تخت خواب چند منظوره، تخت نوزاد نوجوان و یا تخت خواب تبدیل شونده شناخته شده است.

این مدل سرویس خواب نسبت به سایر تخت‌های نوزادی و تخت‌های نوجوان گران‌تر است، اما از لحاظ هزینه بسیار به صرفه تر از تخت‌های نوزادی و تخت نوجوان می‌باشد، زیرا شما فقط یکبار برای تخت کودک هزینه می‌کنید.

تخت خواب‌های چند منظوره درمدل‌ها، سبک‌ها و طرح‌های متنوع و مناسب با دکوراسیون اتاق خواب کودک و نوجوان در دسترس هستند.

این تخت‌ها از لحاظ ابعاد بزرگتر از سایر تخت‌خواب‌های نوزادی هستند ومعمولا در قسمت انتهایی این تخت‌ها یک کمد یا دراور وجود دارد که به سازماندهی لوازم ضروری کودک کمک می کنند. بعد از رسیدن کودک به سن ۴ سالگی نرده‌های حفاظ تخت و دراور آن از تخت جدا می‌شود و فضای زیادی از تخت آزاد می‌شود و کودک می‌تواند در سنین رشد خود از آن به عنوان تخت نوجوان استفاده کند. همچنین دراور تخت به شکل مجزا بر روی زمین قرار گرفته و از آن استفاده می‌شود. علاوه بر این، قسمت گهواره‌ای تخت هم به عنوان میز تحریر مورد استفاده کودک قرار می‌گیرد و می‌توان از آن به عنوان تخت پارک برای فرزند بعدی استفاده کرد. برخی از مدل‌ها را می توان به تخت خواب مهمان تبدیل کرد. خرید تخت نوزاد نوجوان از گزینه‌های محبوب هستند و به راحتی در فروشگاه های مبلمان کودک یافت می شوند.

ttcxddvvv

 

انتخاب بهترین تخت کودک

در آخر سرویس خوابی که برای کودک انتخاب می کنید واقعاً به نیاز کودک، بودجه شما و فضای اتاق بستگی دارد. اما قبل از خرید سرویس خواب کودک حتما جنس و کیفیت ساخت آن را در نظر بگیرید و فراموش نکنید ایمنی تخت کودک باید اولین اولویت شما هنگام انتخاب باشد.

در مورد محصولات کودک و نوزاد، همه چیز به جنس سرویس خواب محدود نمی‌شود. ابزارآلات و بست‌های استفاده شده در سرویس خواب کودک از آن جهت دارای اهمیت است که به طور مستقیم با امنیت کودک ارتباط دارند.

 برای اطمینان خاطر از موارد بالا ما توصیه می‌کنیم که سرویس خواب نوزاد مارک های معروف را که مطابق استانداردهای روز دنیا بوده و دارای ضمانت‌نامه نیز می‌باشند، از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

 

 

نکات ایمنی که باید هنگام خرید گهواره به آن توجه کنید

  • فاصله میان نرده‌ها را اندازه گیری کنید. فاصله میان  نرده باید بین 5 تا 10 سانتی متر باشد تا سر کودک بین آن گیر نکند.
  •  هنگام خرید دقت داشته باشید که هیچ لبه تیزی در تخت کودک وجود نداشته باشد تا موجب زخمی شدن و آسیب دیدن نوزاد نشود.
  • برای جلوگیری از خطرات دیگر، مانند وجود تراشه چوب، پیچ شل، میخ یا مهره‌های مزاحم، تخت کودک را کاملا بررسی کنید. اگر نیاز به تعمیرات دارد، حتما موارد ایمنی را رعایت کنید.
  • با تهیه یک تشک محکم و مناسب، از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد SIDS پیش گیری کنید.
  • بالای تخت نوزاد باید عاری از هر گونه تزیینات سنگین و قابل جدا شدن باشد.
  • بررسی کنید که هنگام تکان دادن گهواره، لرزشی در آن نباشد. داشتن لرزش به معنای وجود عیبی در ساختار تخت است.

 

کلام آخر: تخت خواب‌های قابل تبدیل، انعطاف پذیری زیادی را برای شما ایجاد می کنند که مناسب با رشد کودک است. حتما هنگام خرید عاقلانه انتخاب کنید؛ زیرا هنگامی که آن را خریداری کنید، برای مدت طولانی با آن سر و کار خواهید داشت.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه