ارسال به دیگران پرینت

اعزام ۳ بالگرد از تهران و شیراز برای اطفای حریق جنگلهای«نارک»گچساران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون یک بالگرد در حال انتقال نیروها به ارتفاعات نارک گچساران برای مهار آتش است.

 اعزام ۳ بالگرد از تهران و شیراز برای اطفای حریق جنگلهای«نارک»گچساران

ایسنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون یک بالگرد در حال انتقال نیروها به ارتفاعات نارک گچساران برای مهار آتش است.

"محمد محمدی" افزود: سه بالگرد دیگر از تهران، شیراز در حال اعزام به شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد جهت کمک به اطفای حریق جنگلهای «نارک» هستند.

وی اظهارکرد: بیش از ۳۰۰ نفر نیرو در حال تلاش برای مهار آتش جنگل‌های "نارک" و منطقه حفاظت شده "خامی" گچساران هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از صبح امروز تاکنون ۴ سورتی پرواز توسط بالگردها برای انتقاتل نیروها انجام شده است.

محمدی بیان کرد: برخی بالگردها ۵ نفر و برخی ۱۲ تا ۱۵ نفر نیرو در هر سورتی پرواز انتقال می دهند و جابجا می کنند.

گفتنی است که آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات منطقه «نارک» در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد از ساعت ۲۳ پنجشنبه شب آغاز شده و پس از حدود ۸۵ ساعت تلاش از زمین و هوا توسط نیروها و بالگردها، بعلت وزش باد شدید، دمای هوای ۵۰ درجه سانتیگراد، سخت گذر و صعب العبور بودن منطقه و شیب تند همچنان این آتش خاموش نشده بود و ادامه دارد. همچنین یک مورد آتش سوزی دیگر در جنگل‌های منطقه حفاظت شده "خامی" و "مارین" نیز شروع شد.

یادآور می شود که منقطه حفاظت شده خامی با بیش از ۲۰ هزار هکتار وسعت، زیستگاه گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری از جمله پلنگ، کَل، بُز و کبک و پوشش غالب آن از بلوط، بنه، ارژن، کیکم و زالزالک است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه