ارسال به دیگران پرینت

«سفیر شیعه در غرب» رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی کتاب «سفیر شیعه در غرب» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محققی لاهیجی برگزار می‌شود.

«سفیر شیعه در غرب» رونمایی می‌شود

این مراسم به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی فردا یکشنبه (۲۰ تیرماه) از ساعت ۱۱ در سالن کنفرانس مجمع جهانی اهل بیت (ع) به نشانی بلوار کشاورز، نبش خیابان قدس، پلاک ۲۲۸ برگزار می‌شود. 

مصطفوی، قائم‌مقام ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی،  رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، آیت‌الله رمضانی گیلانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و ابوذر  ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سخنرانان این مراسم هستند.

معرفی مرکز اسلامی هامبورگ، نمایش کلیپ تصویری حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی مفتح، رییس مرکز اسلامی هامبورگ، و نمایش کلیپ محققی فرزند حجت‌الاسلام محمدتقی محققی لاهیجی از بخش‌های دیگر این مراسم است.

در خبر برگزاری مراسم در معرفی محمد محققی عنوان شده است: محمد  محققی متولد لاهیجان، استاد فلسفه و حکمت اسلامی است که پایه‌گذار مسجد امام علی (ع) در هامبورگ و نخستین امام جماعت آن بود. او دروس حوزوی را در رشت، تهران، مشهد و قم دنبال کرد و نیز در مدرسه دارالفنون به تحصیل پرداخت.  او با علوم ریاضی، هیئت و زیست‌شناسی آشنا بود و به زبان‌های عربی، فرانسه و روسیه و آلمانی تسلط داشت. او بابی جدید در سرفصل‌های مدارس دینی گشود و برخی از استادان فلسفه و مراجع تقلید بعدی را پای درس خود کشاند. سال ۱۳۳۱ برای تدریس به دانشگاه تهران دعوت شد و در ۱۳۳۴ به درخواست مرجعیت اعلای شیعه، حضرت آیت‌الله‌العظمی بروجردی به هامبورگ رفت. سخنرانی برای پیروان ادیان، پایه‌گذاری کتابخانه شیعی، تلاش علمی برای ترجمه قرآن کریم به زبان آلمانی، خرید زمین مسجد، احداث ساختمان و امامت بر آن از اقدامات او در مدت هشت سال اقامت در آلمان بود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه