ارسال به دیگران پرینت

تولیدکنندگان دوباره شوینده‌ها را گران کردند

درحالی تولیدکنندگان مجوز افزایش ۲۵ درصدی قیمت محصولات شوینده را در اواسط خردادماه گرفته بودند که امروز راضی به این درصد نبوده و محصولات خود را تا ۲۷ درصد گران کردند.

تولیدکنندگان دوباره شوینده‌ها را گران کردند

 اواسط خردادماه امسال بود که انجمن تولیدکنندگان محصولات شوینده در ابلاغیه ای اعلام کرد با توجه به افزایش هزینه های مواد اولیه وسایر نهاده های تولید قیمت مایع دست شویی، مایع ظرفشویی، پودر و مایع لباسشویی و صابون 25 درصد گران خواهد شد در آن مقطع اعلام کردند حداکثر تخفیف مجاز برای محصولات پودرهای لباسشویی دستی و ماشینی و صابون 10 درصد و سایر الاهای اساسی از جمله مایع دستشویی مایع ظرفشویی شامپو 15 درصد است. 

در حال حاضر بیش از یک ماه از ابلاغ این مصوبه به کارخانجات تولیدی می گذرد اما نکته مهم اینجاست برخی از کارخانجات به همین اعداد و ارقام نیز اکتفا نکرده و محصولات خود را بیش از 25 درصد گران کرده اند. 

به عنوان نمونه، یکی از شرکتهای شوینده پودر ماشین لباسشویی 480 گرمی پودرشوینده، پودر 480 گرمی لباسشویی که قبلا 12500 تومان بود با قیمت 15800 تومان به فروش می رساند که این رقم نشان از افزایش 27 درصدی قیمت این محصول توسط تولیدکننده دارد. 

البته در سایر کالاها نیز گویا تولیدکننده ها خواستار افزایش بیشتر قیمتها هستند و در مکاتبات خود رایزنی لازم را برای اخذ مجوز جدید افزایش قیمتها انجام می دهند. اما نکته مهم اینجاست که تعدادی دیگر بدون هیچ هماهنگی قیمت محصولات خود را افزایش دادند و در این شرایط هنوز برخوردی با آنها صورت نگرفته است. 

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      مشکل این ها اینه که به سود کم قانع نیستند ، کدام نهاد و سازمانی تا بحال روند تولید در یک صنعت را ازنظر هزینه محصولات تولید شده آنهارا مورد بررسی قرارداده است ؟ هیچ فقط زیاده خواهی آنها را بعد چند روز دعوای زرگری تائید کردند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه