ارسال به دیگران پرینت

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

وضعیت هشدار در خوزستان جدی‌تر گرفته شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به افزایش آمار کرونا در استان های همجوار نیاز است که وضعیت هشدار را در خوزستان جدی تر گرفته و مراقبت ها را تشدید کنیم.

وضعیت هشدار در خوزستان جدی‌تر گرفته شود

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری اظهار داشت: نمونه مشکوک شناسایی شده در شهرستان بهبهان جهت آزمایشات تکمیلی ارسال شده و هنوز نوع واریانت آن مشخص نیست. به محض قطعی شدن نوع ویروس به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: در هفته گذشته اگرچه شمار فوتی های کرونایی استان کاهشی بود اما میزان موارد ابتلا به کرونا و همچنین آمار بیماران بستری افزایش یافته که نگران کننده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد موارد ابتلا در خانواده ها صورت می گیرد گفت: لازم است که مردم از ترددها و دورهمی های خانوادگی پرهیز کرده تا گرفتار کرونا نشوند.

وی بیان کرد: ۲۱ درصد کل تست های سریع انجام شده در کشور متعلق به استان خوزستان است و امیدواریم این روند همچنان انجام شود.

ابول نژادیان گفت: مرزهای زمینی  و دریایی استان به شدت کنترل می شوند تا از ورود سوش های جهش یافته جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۵ درصد از سالمندان بالای ۷۰ سال تاکنون جهت واکسیناسیون مراجعه نکرده اند افزود: این گروه سنی بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا را دارند که امیدواریم با تاکید رسانه ها، برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد کرونایی هستند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه